  • 1. Data: 2007-07-16 15:26:59
    Temat: Prawo pracy i urlop
    Od: "bim-bom" <j...@g...pl>

    Witam,
    Zostałem zatrudniony (jako pierwsza praca) umową o pracę na okres próbny - 3
    mies. Jeszcze miesiąc pozostał
    Przysługiwało mi 5 dni urlopu. Wykorzystałem do tej pory 3.
    Prawie na pewno firma będzie chciała, żebym po okresie próbnym zaczął u nich
    pracę na stałe.
    Mam zamiar zrobić sobie wakacje do początku października i wtedy kontynuować
    pracę w tej firmie.
    Co z tymi dniami urlopu, jeśli ich nie wykorzystam? Czy muszę je
    wykorzystać?
    Przejdą mi na czas, kiedy będę kontynuował pracę?
    Czy zamiast dostanę wyższą pensję za ostatni miesiąc pracy? Czy to będzie
    1/30, 1/20, czy jaka część płacy brutto?

    Z góy dzięki.

  • 2. Data: 2007-07-16 18:08:24
    Temat: Re: Prawo pracy i urlop
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f7g2o9$93c$1@news.onet.pl bim-bom <j...@g...pl>
    pisze:

> [...]
    > Przysługiwało mi 5 dni urlopu. Wykorzystałem do tej pory 3.
    > Prawie na pewno firma będzie chciała, żebym po okresie próbnym zaczął u
    To w tej chwili bez znaczenia.

    > Mam zamiar zrobić sobie wakacje do początku października i wtedy
    > kontynuować pracę w tej firmie.
    > Co z tymi dniami urlopu, jeśli ich nie wykorzystam? Czy muszę je
    > wykorzystać?
    To zależy od pracodawcy.

    > Przejdą mi na czas, kiedy będę kontynuował pracę?
    Kończy sie umowa i albo wykorzystujesz urlop przed jej rozwiązaniem, albo
    dostajesz ekwiwalent.

    > Czy zamiast dostanę wyższą pensję za ostatni miesiąc pracy?
    Nie, pensję dostaniesz zgodnie z umową.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-07-17 06:44:50
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 16 Jul 2007 20:08:24 +0200, Jotte napisał(a):

    > Kończy sie umowa i albo wykorzystujesz urlop przed jej rozwiązaniem, albo
    > dostajesz ekwiwalent.

    Niedokładnie. Jeśli kolejna umowa jest zawierana bez przerwy po
    wygaśnięciu poprzedniej, to urlop może być wykorzystany w trakcie tej
    nowej umowy.

  • 4. Data: 2007-07-17 07:44:52
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    > Niedokładnie. Jeśli kolejna umowa jest zawierana bez przerwy po
    > wygaśnięciu poprzedniej, to urlop może być wykorzystany w trakcie tej
    > nowej umowy.

    witam

    ma rację jureq - art.171 paragraf 3 kp - jeżeli następuje kontynuacja
    zatrudnienia u tego samego pracodawca, wówczas strony mogą ustalić, że urlop
    będzie wykorzystany w trakcie trwania nowego stosunku pracy; wszystko

    pzdr
    krzysiek

  • 5. Data: 2007-07-17 09:56:44
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f7hrjj$kr0$1@atlantis.news.tpi.pl Krzysiek
    <k...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > zatrudnienia u tego samego pracodawca, wówczas strony mogą ustalić, że
    > urlop będzie wykorzystany w trakcie trwania nowego stosunku pracy;
    Fakt, nie dopatrzyłem tego.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2007-07-17 11:16:34
    Od: Julek <j...@g...pl>

    On 16 Lip, 17:26, "bim-bom" <j...@g...pl> wrote:

    Dzięki za szybkie odpowiedzi.
    Doszukałem się jeszcze informacji o wielkości tego ekwiwalentu:
    http://www.msp.money.pl/wiadomosci/kadry/artykul/za;
    urlop;czasami;trzeba;zaplacic,3,0,231939.html
    Czyli za każdy dzień przypada płaca miesięczna podzielona przez 21.

    Pozdrawiam!