  • Data: 2008-11-26 19:48:18
    Temat: Re: Prawo pracy - dwa szybkie pytania
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:ggirpq$8p7$1@portraits.wsisiz.edu.pl Tomek Głowacki
    <t...@t...o2.pl-invalid> pisze:

    > - nie da rady, w związku z tym, co przytoczyłeś, udzielić urlopu do
    > "przodu" na kilka miesięcy, bo pracodawca od momentu złożenia wniosku
    > przez pracownika ma po prostu równe dwa tygodnie na udzielenie urlopu (do
    > dwóch tygodni, może podjąć decyzję wcześniej, np. następnego dnia po
    > złożeniu wniosku)
    > Tak na chłopski rozum...
    Rozum a prawo to często podążają w odmiennych kierunkach.
    Nie będę się sprzeczał bo pewien nie jestem.
    Wydaje mi się tylko, że jeśli pracownik ma prawo do urlopu wychowawczego
    (warunek sine qua non) to złożenie z jego inicjatywy wniosku z wyprzedzeniem
    dłuższym niż przewidziane rozporządzeniem stanowi korzyść dla pracodawcy,
    zaś wcale nie szkodzi pracownikowi, stąd takie rozwiązanie nie wydaje mi się
    absolutnie niedopuszczalne.

    --
    Jotte