  • Data: 2008-11-26 06:53:54
    Temat: Re: Prawo pracy - dwa szybkie pytania
    Od: Tomek Głowacki <t...@t...o2.pl-invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:ggfija$caa$1@news.interia.pl witek

    > §1 Wniosek o udzielenie urlopu wychowawczego składa się pracodawcy w formie
    > pisemnej na dwa tygodnie przed rozpoczęciem okresu, w którym zamierza się
    > korzystać z tego urlopu.
    >
    > §3 pkt 3 Jeżeli wniosek o udzielenie urlopu wychowawczego zostanie
    > złożony bez
    > zachowania terminu, o którym mowa w § 1, pracodawca udziela urlopu
    > wychowawczego nie później, niż z dniem upływu dwóch tygodni od dnia
    > złożenia przez pracownika wniosku o udzielenie tego urlopu.

    > Nie. Ale trzeba czytać cały akt prawny.

    A mnie się wydaje, że z powyższego dość jasno wynika taki scenariusz:
    - aby wszystko było zgodnie z tym co wyżej napisane to: składa ktoś
    wniosek 1.05.2008, chce urlopu od 15.05.2008. Wręcz nie wynika z tego,
    żeby można było złożyć dzień później ani dzień wcześniej. Ma być dwa
    tygodnie równiutko i koniec kropka. Wniosek ma być konkretny i
    sporządzony tak, żeby te dwa tygodnie wyraźnie z niego wynikały.

    - jak nie zostanie zachowane powyższe, po analizie wniosku, to wtedy
    pracodawca udziela tego urlopu z tym dwutygodniowym buforem który bu
    daje paragraf 3 pkt 3 i koniec kropka (powiedzmy, że złożył wniosek
    30.04.2008, więc dostanie najpóźniej 14.05.2008)

    - nie da rady, w związku z tym, co przytoczyłeś, udzielić urlopu do
    "przodu" na kilka miesięcy, bo pracodawca od momentu złożenia wniosku
    przez pracownika ma po prostu równe dwa tygodnie na udzielenie urlopu
    (do dwóch tygodni, może podjąć decyzję wcześniej, np. następnego dnia po
    złożeniu wniosku)

    Tak na chłopski rozum...

    Pozdr,
    Tomek