  • Data: 2005-06-20 17:41:59
    Temat: Re: Prawo pracy+ciąża+opinie, help.
    Od: "dan" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > sCzy mogę odmówić tych wycieczek i poprosić (nie
    > mają dla mnie odpowiedniej pracy niekomputerowej w stałym mscu pracy) w
    > takim przypadku o zwolnienie ze świadczenia pracy przez kolejne 4h, po
    > 12tej
    > aż do rozwiazania?

    Pracownicy w ciąży nie wolno bez jej zgody delegować poza stałe miejsce
    pracy - art 178 par 1 kp. Musisz sprawdzic w umowie w jaki sposob okreslono
    tam miejsce swiadczenia pracy. Jesli przez podanie konkretnego adresu to
    tylko od Ciebie zalezy czy wyrazisz zgode na prace w innym miejscu. Jezeli
    miejsce swiadczenia pracy okreslono poprzez okreslenie granic
    administracyjnych miejscowosci, to wowczas pracodawca moze polecic , w
    ramach swoich kierowniczych kompetencji , wykonywanie pracy w innym miejscu
    /byle w granicach administracyjnych miejscowosci/.

    Pracodawca nie moze rowniez wypowiedziec ci warunkow umowy o prace w czesci
    okreslajacej miejsce jej swiadczenia /ani w zadnej innej/

    Z prosba o zwolnienie z obowiazku swiadczenia pracy zawsze mozesz sie
    zwrocic ale pracodawca moze wyszukac dla ciebie jakakolwiek inna prace /byle
    nie wzbroniona dla kobiet w ciazy/ i wowczas bedziesz musiala ja swiadczyc.
    Dopiero jesli nie ma dla ciebie innej /nieszkodliwej/ pracy bedzie musial
    zwolnic cie z obowiazku jej swiadczenia.

    Dan.