    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo pracodawcy do kodu zrodlowego programu
    Date: Sun, 25 May 2008 21:42:24 +0200
    <M...@n...task.gda.pl> <g0tugn$qqq$6@news.onet.pl>
    <g11u9r$2me$1@news.dialog.net.pl>
    <5rpell67ylb7$.1dl6gg26gp1u9.dlg@40tude.net>
    <g19sei$3a5$2@news.dialog.net.pl>
    <1o0wf5mocpl0s.zhkccdptoump$.dlg@40tude.net>
    <g1c9ed$io2$1@news.dialog.net.pl>
    <cobh8abbqgfb$.t9jsp4u35fuo$.dlg@40tude.net>

    W wiadomości news:cobh8abbqgfb$.t9jsp4u35fuo$.dlg@40tude.net Jacek
    Krzyzanowski <k...@o...pl> pisze:

    > A co w niej dziecinnego, albo niezgodnego z prawda?
    > Do czego jest potrzeby dodatkowy kodeks, ktry reguluje na jakich zasadach
    > moge swiadczyc prace?
    Najpierw odpowiem - kodeks nie jest dla ciebie, ty jesteś jednostkowo
    nieistotny. Kodeks jest dla całej ogromnej grupy społecznej, ludzi pracy
    najemnej. Do czego jest potrzebny? Ano m.in. do tego do tego, żeby byle
    kutas nie mógł pozbawić kogoś z dnia na dzień podstaw utrzymania jego i
    rodziny. Aby nie mógł narzucić mu warunków pracy wg własnego widzimisię.
    A teraz skomentuję - a po co inne kodeksy? Prawo o ruchu drogowym - _ja_
    sobie dam radę. KRiO - _ja_ nie mam dzieci. Itd.

    > To jest sprawa wylacznie moja i mojego pracodawcy.
    Ale ty nie jesteś pępkiem świata. Prawo nie jest stanowione pod ciebie.
    Chcesz, zawrzyj umowę cywilno prawną i nie dochodź jej faktycznych ustaleń.
    Albo idź na maxa i rób na czarno, wszystko na paszczę.

    > Moze np. pracownicy nie chca gwarantowanego okresu wypowiedzenia, a za to
    > chca byc szybko przyjeci do pracy i moc sie sprawdzic? Co komu do tego?
    Domniemywać co chcą pracownicy możesz co chcesz, nie ważne co ci się tam
    roi.
    A może my, kierowcy, chcemy jeździć po miastach 120km/h? Co komu do tego?

    --
    Jotte