  • Data: 2008-05-25 15:17:07
    Temat: Re: Prawo pracodawcy do kodu zrodlowego programu
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:g1a1jl$qmp$6@news.onet.pl Mikaichi <m...@v...pl>
    pisze:

    > Znaczy nei maja mozliwosci aby w kazdej chwili powiedziec sobie "nie chce
    > mi sie z toba pracowac"?
    Mają. W szczególnych przypadkach mają.

    > No fakt, przez te wszystkie PIPu i zwiazki to pracodawca ma trudniej ze
    > zwalnianiem i zegnaniem pracownikow.
    Jeszcze trudniej (oraz dłużej i drożej) jest "zwolnić" np. żonę. Nawet jeśli
    okazała się kurwą.
    Tam by może poluzować?

    Ale pracownik? W najgorszym
    > wtypadku moze nawet porzucic miejsce pracy bez powazniejszych
    > konsekwencji.
    Nie powiedziałbym, że bez poważniejszych konsekwencji.
    Poza tym, jak juz pisałem, to nie sa dwie równie silne strony. Jak pracownik
    nagle odejdzie, to pracodawca traci jedną z osób (być może setek osób), któe
    na niego robią. Gdy pracownik nagle traci pracę to traci źródło utrzymania,
    być może jedyne dla kilkuosobowej rodziny.
    Ta sama sytuacja stanowi potencjalne źródło nacisku na pracownika.

    > A pracodawca nei moze ot tak porzucic miejsca pracy.
    Jak to nie może? Chwila moment i zamyka działalność.
    Której mu zresztą nikt nie nakazywał rozpoczynać.

    > Moze nei zlikwiodowac, ale zweryfikowac u uaktualnic.
    Wcale nie twierdzę, że mamy idealny KP. Nie mamy.
    Oczywiście ślepotą jest upatrywanie wszystkiego w zapisach KP, prawo pracy
    to cały szereg aktów prawnych różnej rangi, a także praktyki orzeczniczej.
    Prawo to jest jednak całkiem dobre i nowoczesne na tle prawodawstwa innych
    krajów unijnych.

    --
    Jotte