eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawo majątkowe - prawo autorskie - nagana, ale czy słusznie? › Re: Prawo majątkowe - prawo autorskie - nagana, ale czy słusznie?
    From: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo majątkowe - prawo autorskie - nagana, ale czy słusznie?
    Date: Tue, 22 Aug 2006 00:27:31 +0200

    Dnia 22-08-2006 o 00:18:02 AnKa <t...@m...net.pl> napisał(a):

    > Jasko,
    > skoro nie było pisemnej umowy, to nie było przeniesienia praw. Czyli
    > udzieliłeś tzw. licencji, i to prawdopodobnie licencji
    > niewyłącznej. Co to znaczy? To znaczy, że licencjobiorca ma tylko
    > prawo do korzystania z tej strony www w normalnym zakresie tzn. jej
    > rozpowszechnianie.
    > Niewyłączność oznacza, że Ty też możesz rozpowszechniać tę
    > stronę jako autor, przy którym pozostała pełnia praw majątkowych,
    > i robić z nia co jeszcze chcesz.
    > Choć nad tą niewyłącznością można się zastanowić. Zależy dla
> [...]

    Tresci zawarte na stronie sa jak najbardziej autorstwa osoby, ktora strone
    mi zlecila. Do nich nic nie mam. Odbylo sie to na zasadzie:
    "bylbym wdzieczny gdyby pomogl mi pan w zrobieniu takiego a takiego
    serwisu internetowego, na ktorym moglbym zamiescic to i owo". Ja na to, ze:
    "czemu nie, przygotuje na piatek. postaram sie zrobic to tak, zeby mogl
    pan pozniej sam sobie kolejne artykuly pododawac".
    Pytanie jest takie - na stronie widnieje napis (powielany przez wielu;
    czesto bez wiedzy o tym czy tak wolno) 'copyright by ktostam'. Czy jako
    autor kodu systemu (wraz z wygladem ... designem) ulatwiajacego to
    wprowadzanie nowych artykulow mam prawo do tego kodu? I co z owym
    'copyrightem'?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik