  • 1. Data: 2004-06-06 14:39:29
    Temat: Prawo komputerowe
    Od: "Beeslip" <c...@p...onet.pl>

    Czy moge zgodnie z prawem uzywac oprogramowania z darmowa licencja do uzytku
    domowego na komputerze, na ktorym stworzylem w legalnym i komercyjnym
    srodowisku programistycznym program, ktory wykonuje na umowe zlecenie??
    Nie prowadze dzialalnosci gospodarczej, a komputer bedzie sie znajdowal w
    domu. Oprogramowanie z darmowa licencja do uzytku domowego nie jest uzywane
    w zadnej fazie komercyjnego projektu.

    Beeslip

  • 2. Data: 2004-06-06 16:19:04
    Temat: Re: Prawo komputerowe
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

[...]
    :

    nie qmam tego co napisales? Chodzi o wersje personal? To nie.

    Wiecej szczegolow! A moze chodzi o C# cuilder personal? (platna) ktora
    umozliwia sporzedaz osobom nie posiadajacym firme?

    A tak w ogole to najlepiej licencje przeczytaj

    P.

  • 3. Data: 2004-06-06 16:22:49
    Od: "Radek" <r...@l...plniespamuj>

    mozesz

    legalny.pl

  • 4. Data: 2004-06-06 18:17:07
    Od: "Beeslip" <c...@p...onet.pl>

    > nie qmam tego co napisales? Chodzi o wersje personal? To nie.

    Mam legalny Windows, legalne Delphi w wersji Professional ( do uzytku
    komercyjnego ) i nie wiem czy moge zainstalowac np. darmowa do uzytku
    domowego wersje AVG-Antivirus

    Na tym kompie wykonuje program na umowe zlecenie.

    > A tak w ogole to najlepiej licencje przeczytaj

    Licencja mowi o tym, ze program jest darmowy do uzytku domowego, nie wiem
    czy moja sytuacja to uzytek domowy...

    Beeslip

  • 5. Data: 2004-06-06 18:24:53
    Od: "Beeslip" <c...@p...onet.pl>

    > mozesz
    >
    > legalny.pl

    Stronka legalny.pl under construction, domyslam sie, ze jest Pan
    tworca/administratorem, wiec przypuszczam, ze wypowiedz jest rzetelna.
    Jednak prosze o jakies uzasadnienie, ew. jakies podstawy prawne takiej
    sytuacji. Dziekuje z gory

    Beeslip

  • 6. Data: 2004-06-07 07:44:43
    Od: "Radek" <r...@l...plniespamuj>

    tak, istotnie, jestem adminem i tworca tego serwisu, stronka bedzie
    dzialala w przyszlym tygodniu , natomiast co do podstawy prawnej tej
    sprawy to licencja jest tu najwazniejszym dokumentem, jedynie w
    sprawach nie uregulowanyh w licecnji stosuje sie przepisy prawa
    autorskiego itd., jak domniewam jest w niej zakaz uzywania
    oprogramowania do celow komercyjnych, Ty piszesz, ze uzywasz do
    niekomercyjnych , wiec uzywasz legalnie i nic tu nie ma co jeszcze
    innego robisz i masz na tym komputerze.

    legalny.pl

    Pozdrawiam

    Radek.

  • 7. Data: 2004-06-07 08:17:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <1...@n...home.net.pl>, Radek wrote:
> [...]
    > sprawach nie uregulowanyh w licecnji stosuje sie przepisy prawa
    > autorskiego itd., jak domniewam jest w niej zakaz uzywania

    Tzn. jeśli licencja zakazuje czegoś a PA zezwala to mimo wszystko rozumiem
    że licencja górą?

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2004-06-07 09:02:14
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    : Mam legalny Windows, legalne Delphi w wersji Professional ( do uzytku
    : komercyjnego ) i nie wiem czy moge zainstalowac np. darmowa do uzytku
    : domowego wersje AVG-Antivirus

    Jezeli nie posiadasz firmy, to jak najbardziej, przeciez to domowy komp.
    Nie lamiesz licencji, myslalem ze chodzi o srodowisko programistyczne..

    P.

  • 9. Data: 2004-06-07 09:09:34
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:7b81ac.b6m.ln@ziutka.router...
    wrote:

    > Tzn. jeśli licencja zakazuje czegoś a PA zezwala to mimo wszystko rozumiem
    > że licencja górą?

    tak, licencja górą,
    z tym jednym wyjątkiem, że punkty niezgodne z prawem
    nie mają zastosowania (są nieważne, więc tak jakby ich
    tam nie było, chociaż w teorii udzielający licencji może
    na ich podstawie skarżyć :).

    --
    Krzysztof Gil, e-mail: k...@g...pl
    GAMTEC Systemy Informatyczne

  • 10. Data: 2004-06-07 09:15:20
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > Tzn. jeśli licencja zakazuje czegoś a PA zezwala to mimo wszystko rozumiem
    > że licencja górą?

    Nie do końca. Za załamanie ustawy grożą Ci konsekwencje karne.
    Za złamanie postanowień li tylko licencji licencjodawca może Cię pozwać
    cywilnie i musi udowodnic że załamanie tego postanowienia przyniosło mu
    wymierne szkody.
    Do więzienia Cię też nie wsadzi, możesz co najwyżej ponieść konskwencje
    finansowe złamania umowy.

    Do tego jeżeli licencja zawiera zapisy niezgodne z polskim prawem (np. w
    ustawie jest jakis zapis bezwzględnie obowiązujący, czyli nie
    zawierający klauzuli "o ile strony nie postanowią inaczj") to
    postanowienia umowy/licencji niezgdne z tym przepisem są po prostu nieważne.

    Umowa ma pierwszeństwo tylko gdy przepis ustawy jest opatrzony klauzulą
    względności.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl