  • 1. Data: 2008-07-04 10:53:15
    Temat: Prawo karne / przesluchanie i swiadek
    Od: "info" <p...@w...pl>

    Czy w przypadku przesluchania na policji w sprawie karnej lub w sprawie
    kodeksu wykroczen (spowodowanie zagrozenia w ruchu drogowym) osoba
    przesluchiwana ma prawo przyjsc ze swiadkiem/pelnomocnikiem itd? Czy moze to
    byc tylko prawnik czy tez dowolna osoba, np. ktos z rodziny? Jaka jest
    podstawa prawna?

    Czy w takiej sytuacji wzielibyscie jednak zawodowego prawnika i z jakimi
    kosztami trzeba sie liczyc?

  • 2. Data: 2008-07-04 10:55:53
    Temat: Re: Prawo karne / przesluchanie i swiadek
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    info pisze:

    > Czy w przypadku przesluchania na policji w sprawie karnej lub w sprawie
    > kodeksu wykroczen (spowodowanie zagrozenia w ruchu drogowym) osoba
    > przesluchiwana ma prawo przyjsc ze swiadkiem/pelnomocnikiem itd?

    No co ty, komisji sejmowych nie oglądasz ??

    > Czy w takiej sytuacji wzielibyscie jednak zawodowego prawnika i z jakimi
    > kosztami trzeba sie liczyc?

    Po co świadkowi pełnomocnik ? Strata pieniędzy.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 3. Data: 2008-07-04 10:57:49
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > przesluchiwana ma prawo przyjsc ze swiadkiem/pelnomocnikiem itd? Czy moze to
    > byc tylko prawnik czy tez dowolna osoba, np. ktos z rodziny?

    Przyjść może. Nie byłbym tylko pewien, czy pełnomocnik może uczestniczyć
    w samym przesłuchaniu.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 4. Data: 2008-07-04 11:24:34
    Od: "info" <p...@w...pl>

    > Przyjść może. Nie byłbym tylko pewien, czy pełnomocnik może uczestniczyć w
    > samym przesłuchaniu.

    Ja niestety potrzebuje pewnych informacji, najlepiej z jakas podstawa
    prawna. Na pewno jesli by pojsc z prawnikiem, to prawnik moze uczestniczyc w
    przesluchaniu, ale z kims innym juz pewien nie jestem.

  • 5. Data: 2008-07-04 11:45:43
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

    > Ja niestety potrzebuje pewnych informacji, najlepiej z jakas podstawa
    > prawna. Na pewno jesli by pojsc z prawnikiem, to prawnik moze uczestniczyc w
    > przesluchaniu, ale z kims innym juz pewien nie jestem.

    Jesteś przesłuchiwany Ty a nie cała grupa chyba że to będzie konfrontacja. Nie
    możesz nikogo przyprowadzać. Jeśli z kimś przyjdziesz i okaże się, że ta osoba
    jest przydatna w sprawie to oczywiście może zostać przesłuchana ale raczej bez
    twojej obecności.

  • 6. Data: 2008-07-04 12:13:30
    Od: "info" <p...@w...pl>

> [...]
    > ta osoba jest przydatna w sprawie to oczywiście może zostać przesłuchana

    Czyli pozostaje co najwyzej przyjscie z prawnikiem?

  • 7. Data: 2008-07-04 18:42:46
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    On 4 Lip, 13:45, "Gienek" <g...@s...pl> wrote:

> [...]
    > jest przydatna w sprawie to oczywiście może zostać przesłuchana ale raczej bez

    co Ty mówisz ? lepiej nic nie mów zamiast mówić takie głupoty

    każdy ma prawo odmówić składania zeznań i wyznaczyć swojego obrońcę

    możesz przyprowadzić 5 adwokatów i każdy ma prawo wglądu do akt i
    protokołu z każdego przesłuchania

    polecam poczytać kpk tak na początek :

    Art. 175. § 1. Oskarżony ma prawo składać wyjaśnienia; może jednak
    bez podania powodów odmówić odpowiedzi na poszczególne pytania lub
    odmówić składania wyjaśnień. O prawie tym należy go pouczyć.

    § 2. Obecny przy czynnościach dowodowych oskarżony ma prawo składać
    wyjaśnienia co do każdego dowodu.

    Art. 176. § 1. W postępowaniu przygotowawczym oskarżonemu należy, na
    jego żądanie lub jego obrońcy, umożliwić w toku przesłuchania złożenie
    wyjaśnień na piśmie. Przesłuchujący podejmie w tym wypadku środki
    zapobiegające porozumieniu się oskarżonego z innymi osobami w czasie
    spisywania wyjaśnień.

  • 8. Data: 2008-07-04 20:20:41
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

[...]

    Stary, odpusc, nie kompromituj sie i czytaj ze zrozumieniem tekstu. Polecam
    czytac kpk, ale ze zrozumieniem.

    Tak wiec - odnoszac sie do do postu kolegi "info".
    Po pierwsze zalezy w jakim charakterze jestes pzesluchiwany. Jesli jestes
    swiadkiem (tylko i wylacznie nim) to w zasadzie nie mozesz nikogo
    przyprowadzic (wyjatek : jestes maloletni lub ubezwlasnowolniony to z
    rodziciem/opiekunem/innym przedstawicielem).

    Jesli zas jestes swiadkiem-pokrzydzonym (czyli strona postepowania
    przygotowawczego) to mozesz ustanowic tzw. pelnomocnika (max 3 w kpk, 1 w
    kpw) w osobie adwokata lub w niektorych przypadkach radcy prawnego (w kpk).

    Jesli jestes podejrzanym (co wyklucza bycie swiadkiem) to mozesz ustanowic
    pelnomocnika, ktory teraz nazywa sie obronca i tez mozesz z nim przyjsc. W
    kpk musi nim byc adwokat, w kpw moze byc radca prawny.

    To tak w skrocie.

    Cezar

  • 9. Data: 2008-07-05 06:15:25
    Od: kam <...@...pl>

    Cezar pisze:
> [...]
    > przyprowadzic (wyjatek : jestes maloletni lub ubezwlasnowolniony to z
    > rodziciem/opiekunem/innym przedstawicielem).

    a ten wyjątek to z czego ma wynikać?

    KG

  • 10. Data: 2008-07-05 23:00:13
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > a ten wyjątek to z czego ma wynikać?
    >
    > KG

    Sam sie nad tym zastanawiam. Nie wynika ani z kpk, nie wynika tez z kpw. Nic
    nie ma na ten temat w regulaminie prokuratorskim, ani tez w policyjnej
    instrukcji dochodzeniowo-sledczej. W uNiel tez wprost nie ma, ale nawet
    jakby bylo to niezbyt duze mialoby to znaczenie dla kpk.
    Fakt jest faktem, ze sie slucha - w prokuraturze i na policji. Przed sadem
    raczej z psychologiem, choc czesto sad pozwala na obecnosc rodzicow.
    Powyzsze pisze na podstawi wlasnych obserwacji z postepowan karnych i
    wykroczeniowych, jak jest w cywilnych nie wiem.

    Cezar