    Date: Sat, 04 Feb 2012 18:28:30 +0100
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Prawo jazdy" a "uprawnienia do kierowania pojazdem"

    (04.02.2012 18:16), zly wrote:

    > A dlaczego nie?
    > Art. 88. 1. Dokumentem stwierdzającym uprawnienie do kierowania pojazdem
    > silnikowym jest prawo jazdy określonej kategorii.

    A więc na chłopski rozum, jeżeli dokument stwierdza uprawnienie, to to
    uprawnienie istnieje niezależnie od dokumentu. Dokument sam w sobie nie
    jest źródłem uprawnienia, a więc jego nieważność nie powoduje utraty
    uprawnień.

    Coś jak z odpisem aktu notarialnego. Jeżeli go zgubisz, nie znaczy że
    przestałeś być właścicielem domu. Śmiem twierdzić że nawet jak
    oryginalny akt notarialny przepadnie, nadal nie tracisz prawa własności.

    p. m.