  • Data: 2012-02-04 17:16:25
    Temat: Re: "Prawo jazdy" a "uprawnienia do kierowania pojazdem"
    Od: zly <b...@N...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 4 Feb 2012 13:45:30 +0100, Wojtek Borczyk napisał(a):

    > Nadal natomiast nie znam odpowiedzi na moje podstawowe pytanie: czy brak ważnego
    > PJ automatycznie oznacza brak *uprawnień* do kierowania pojazdem? W moim
    > odczuciu nie

    A dlaczego nie?
    Art. 88. 1. Dokumentem stwierdzającym uprawnienie do kierowania pojazdem
    silnikowym jest prawo jazdy określonej kategorii.

    Pani nie ma prawa jazdy. Nie dlatego, że zapomniała zabrać z domu - bo
    wtedy ma, tylko nie przy sobie. Dlatego, że jej dokument nie jest ważny.
    I tyle.
    Na nieważny paszport wpuszczą cię do innego kraju?

    --
    marcin