  • Data: 2009-09-23 13:37:54
    Temat: Re: Prawo drogowe - pas dla autobusów
    Od: "Robert \"Chomik\"" <c...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    jakże mi miło to słyszeć - Twój problem... nie, to nie jest tylko mój
    problem, w danej sytuacji jest to problem TYSIĘCY ludzi dojeżdżających
    samochodami - bo innego wyjścia nie mają z powodu braku jakiejkolwiek
    alternatywy - do pracy z okolicznych miejscowości... A czy ułatwia?
    Zapewne zdajesz sobie sprawę, że autobusy najpierw muszą dotrzeć do tego
    buspasa? Mam znajomą, która się tam właśnie porusza via MZA, jej czas
    dojazdu do pracy - uwaga uwaga - WYDŁUŻYŁ SIĘ!! o około 30 minut, więc
    mamy cudowny, najdłuższy w Polsce buspas i dłuższy dojazd do pracy? Ilu
    ludzi się przesiądzie z samochodu do autobus w związku z tym pasem? 5%?
    10%? niech będzie 20%, ale przepustowość trasy zmniejszyła się o 33%,
    więc i korki się ZWIĘKSZĄ co z kolei będzie powodował wydłużenie czasu
    dojazdu zarówno dla samochodów jak i dla autobusów... Więc czyj to jest
    problem? A teraz pomyśl - 20% ludzi przesiada się na autobusy, biorąc
    pod uwagę, że te autobusy już są zapchane, tak, że czasem trudno wejść
    to czy teraz będzie lepiej i łatwiej? Wydłużone korki to więcej spalonej
    benzyny, oleju napędowego czy gazu, większe zużycie pojazdów, więc
    automatycznie ekologia na tym ucierpi... Żebyśmy mieli jasność - ja nie
    jestem przeciwnikiem takich rozwiązań in spe, ale niech to będzie
    robione z głową, niech zaoferują mi jakąś alternatywę, żebym w miarę
    szybko i w miarę wygodnie dotarł do przedszkola, żłobka czy pracy, już
    nie mówie, że w 15 czy 20 minut, ale jeśli pokonanie autobusem
    POŚPIESZNYM (czerwona linia) odległości 14 kilometrów zajmuje mi 40
    minut to coś tu nie gra, nie sądzisz...?