    From: "pierwek" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo dojazdu do garaży. - długie
    Date: Sat, 13 Sep 2003 00:50:04 +0200

    news:bjt62h$5v0$1@inews.gazeta.pl...
    > Zgodnie z prawem budowlanym budynek powinien znajdować się w odległości
    > równej połowie swojej wysokości plus 2 metry od innego budynku. 11 pięter,
    > to coś około 30-40 metrów. No to nie bardzo wierzę w te bloki odległe od
    > legalnie postawionych garaży w odległości 5 metrów. 17 metrów, to
    absolutne
    > minimum.
    Przesłać sie fotkę? :) A jednak w Polszcze wszystko jak widać jest możliwe.
    Garaże stoją (na planach są jako budynki gospodarcze) od kilkudziesięciu lat
    są na planach w wydziale architektury na mapce w internecie tez są... Blok
    postawili pare lat temu - stoi ok 5 lat.
    Ten blok stoi ok 20m od domków jednorodzinnycha 5-6m od zabudowań
    gospodarczych.

    > Po za tym, to w wypadku drogi nie ma znaczenia dla przepisów ruchu
    > drogowego, kto jest akurat właścicielem działki. Tak, czy inaczej nie ma
    > nikt prawa blokować wjazdu do garażu, bo to wykroczenie drogowe.

    Ale droga jest wewnętrzna - to nie wiem czy to jest tak samo jak z drogą
    publiczną.

    > Co do drogi koniecznej, to jeśli te garaże są n planach zagospodarowania
    > terenu umieszczone jako garaże, to teoretycznie Wydział Architektury nie
    > powinien wydać pozwolenia na jakąkolwiek inwestycję uniemożliwiającą wjazd
    > do nich. Gdyby nawet coś tutaj nie zadziałało i urzędnik by nie zauważył,
    > zawsze przed wydaniem zezwolenia informowani są sąsiedzi i będziecie mogli
    > złożyć protest.

    Blok stoi i to jest fakt. Jak go budowali to ludzie protestowali, ale
    zabrakło paru desperatów którzy przyspawaliby sie do spychaczy...i
    wybudowli.

    > Choć faktycznie może się okazać, że w konsekwencji będziecie
    > musieli wykupić sobie dojazd do tej drogi albo w inny sposób uregulować
    > prawo do przejazdu.
    :((((

    dzięki