    From: "Grzegorz" <c...@l...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo dojazdu do garaży. - długie
    Date: Fri, 12 Sep 2003 17:22:28 +0200

    > Spółdzielni Mieszkaniowa zaczęła straszyć, że "zasypie podjazdy do garaży
    > ziemią i posieje tam trawe" (budując blok podniesiono teren i garaże są
    > teraz na poziomie ok. 0.5m niżej niż droga wew. ) ponieważ jest to jej
    > teren i ma prawo robić co jej sie podoba.
    >
    > Czy mieliby rzeczywiście do tego prawo? Do posesji z domkami jest dojazd z
    > drugiej strony od ulicy ale układ działek jest taki że niemożliwe byłoby
    > korzystanie z garaży od innej strony niż to było przez kilkadziesiąt lat.

    Istnieje takie pojecie jak "służebność gruntowa". Polega to z grubsza na tym
    że mozna zmusić właściciela gruntu do udostępnienia dojazdu przez jego
    działkę
    Co do drogi, to jezeli była to droga utwardzona i zaznaczona na planach
    to nie jestem pewien czy można ją sprzedać prywatnemu ( bądź
    spółdzielczemu )
    inwestorowi, który ograniczy mozliwość korzystania z niej.
    Interesowałem się tym parę lat temu i już dokładnie nie pamiętam, ale chyba
    raczej
    nie mogą zablokować dojazdu do garaży. Ewentualnie trzeba by wystąpić z
    wnioskiem o ustanowienie słuzebności, bo rozumiem że jej teraz nie ma.

    Sugerowałbym jednak przedstawienie całości sprawy jakiemuś prawnikowi
    specjalizującemu się w tych sprawach.

    Grzegorz

    ladowny w p p l
    UWAGA!! adres w nagłówku jest fałszywy
    a podany powyżej trzeba sobie poskładać :)