  • 61. Data: 2022-06-27 18:17:20
    Temat: Re: Prawo dobre tylko kierowcy niedobrzy :)
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2022-06-27 o 15:43, Kviat pisze:

    > Dziecko drogie, te 50 km/h to

    Musisz być bardzo stary, nawet starszy od starego Tomasika :D

    --
    animka

  • 62. Data: 2022-06-27 20:47:13
    Od: rAzor <"Wiesiaczek <ciotkazielinska"@vp.pl>>

    Kviat pisze:

    > No pewnie. I każdy pieszy ma mieć obowiązkowo przy sobie miernik
    > prędkości pojazdów, a szorstkość i oblodzenie betonu obowiązkowo przed
    > przejściem sprawdzać organoleptycznie językiem.

    Dobre, klęknie przed przejściem to nie wbiegnie na nie !

    > Dziecko drogie, te 50 km/h to nie jest dopuszczalna prędkość pojazdu.

    Jest mugolku

    > To jest ograniczenie prędkości, czyli zakaz przekraczania tej prędkości.

    Czyli dla białych murzynków oznacza że maksymalna dopuszczalna predkość
    pojazdu na tym odcinku drogi to 50 km/h

    O czym bys chcial podyskutowac w zwiazku z tym ?

    > Powrotu do zdrowia życzę.

    okażesz zaswiadczenie lekarskie o swoim zdrowiu psychicznym cieciu :)

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

  • 63. Data: 2022-06-27 21:18:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.06.2022 o 17:44, Shrek pisze:
    > To jakiś konkurs? Policyjna familiada?
    > A ty jak wyprzedzasz rowerzystę to wzywasz geodetę? W sumie jeszcze
    > jakiegoś biegłego bo jeden metr to minimum, ale nikt nie powiedział, że
    > nie może być więcej.

    Ale wiem, ze ma być metr. Ile - Twoim zdaniem - to "bezpośrednio przed
    nadjeżdżającym pojazdem"? Ja zaproponowałem własny pogląd, toś
    oprotestował. Wymyśl coś lepszego.

    --
    Robert Tomasik

  • 64. Data: 2022-06-28 06:15:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale wiem, ze ma być metr.

    Co najmniej. Może się okazać że więcej.

    > Ile - Twoim zdaniem - to "bezpośrednio przed
    > nadjeżdżającym pojazdem"? Ja zaproponowałem własny pogląd, toś
    > oprotestował. Wymyśl coś lepszego.

    Przecież napisałem - w razie czego sąd będzie oceniał.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 65. Data: 2022-06-28 07:22:18
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl>

    poniedziałek, 27 czerwca 2022 o 17:44:39 UTC+2 Shrek napisał(a):
    > A ty jak wyprzedzasz rowerzystę to wzywasz geodetę? W sumie jeszcze
    > jakiegoś biegłego bo jeden metr to minimum, ale nikt nie powiedział, że
    > nie może być więcej.

    https://pewnienarower.pl/wp-content/uploads/sites/21
    /2018/10/20170309162809respeitometro__guilherme_form
    iga-1.jpg

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 66. Data: 2022-06-28 09:22:21
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 27.06.2022 o 18:17, Animka pisze:

    > Musisz być bardzo stary, nawet starszy od starego Tomasika :D

    Jestem starszy nawet od węgla.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 67. Data: 2022-06-28 15:26:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.06.2022 o 06:15, Shrek pisze:

    > Przecież napisałem - w razie czego sąd będzie oceniał.

    Ale ja pytam, ile to Twoim zdaniem powinno być, a nie co będzie sąd robił.

    --
    Robert Tomasik

  • 68. Data: 2022-06-28 15:30:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.06.2022 o 07:22, rowerex rowerex pisze:

    > https://pewnienarower.pl/wp-content/uploads/sites/21
    /2018/10/20170309162809respeitometro__guilherme_form
    iga-1.jpg

    Moim zdaniem trochę bez sensu, albowiem ten dystans (u nas metr) nie
    liczy się od środka rowery, tylko od najdalej wystającego kawałka - w
    tym wypadku tej beleczki.

    --
    Robert Tomasik

  • 69. Data: 2022-06-28 16:13:58
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl>

    wtorek, 28 czerwca 2022 o 15:30:48 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > Moim zdaniem trochę bez sensu, albowiem ten dystans (u nas metr) nie
    > liczy się od środka rowery, tylko od najdalej wystającego kawałka - w

    Dlatego fotka pochodzi z akcji mającej na celu zwiększenie odległości
    wyprzedzania z 1m na 1,5m... Bo to jest problem, tzn. jaki punkt odniesienia
    dla oceny odległości obierają kierowcy wyprzedzając rowerzystę, czy to są
    koła roweru, czy ciało rowerzysty, czy w nocy jest to lampka tylna, czy
    odblaski na pedałach (nieobowiązkowe w PL) - jedna sprawa czego się uczy
    (o ile się uczy) na kursach na prawo jazdy, a druga, co się dzieje w praktyce.

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 70. Data: 2022-06-28 17:09:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.06.2022 o 16:13, rowerex rowerex pisze:
> [...]
    > (o ile się uczy) na kursach na prawo jazdy, a druga, co się dzieje w praktyce.

    Ja tu dostrzegam też inny problem. Czemu za bezpieczną uznajemy
    odległość od samochodu do roweru na metr, czy chcemy więcej. Zaś w
    przeciwną stronę, to wystarczy znacznie mniej. Uważam, że rowerzysta nie
    powinien móc się zbliżyć do jadącego samochodu na dokładnie ten sam
    dystans.

    --
    Robert Tomasik