    From: "Tom" <...@f...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo bankowe - poszukuje ustawy ...
    Date: Thu, 11 Sep 2003 14:02:29 +0200

    Użytkownik "Katka" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:bjmmuv$8ir$1@SunSITE.icm.edu.pl...
    > Czy ktoś może mi powiedzieć gdzie mogę znaleźć paragraf, na który będę
    mogła
    > się powołać żądając od banku wyjaśnienia, dlaczego podanie o kredyt
    zostało
    > odrzucone jak nie było ku temu żadnych (mi znanych) powodów. Chce to mieć
    na
    > piśmie. Słyszałam, że nie mogą teraz banki sobie tak po prostu odmówić bez
    > powodu tylko nie mogę nigdzie znaleźć podstawy prawnej tego.

    nie spotkałem się z takim przepisem
    Bank uzależnia przyznanie kredytu od zdolności kredytowej - ustalenie czy
    klient ma zdolność kredytową należy do banku - prawo w tę kwestię w zasadzie
    nie ingeruje. Jeżeli zaś ingeruje to własnie w drugim kierunku. Nadzór
    bankowy pyta się raczej "czemu udzieliliście kredytu człowiekowi bez
    zdolności k." a nie "czemu nie udzieliliście kredytu człowiekowi ze
    zdolnością k.".
    Generalnie na twoje pismo bank powinien odpowiedzieć ogólnie, czyli iż nie
    udzielił kredytu gdyż w wyniku przeprowadzonych analiz nie posiadasz
    zdolności kredytowej. Moim zdaniem zresztą bank nie musi się tłumaczyć z
    negatywnych decyzji kredytowych. Dopiero błąd w tłumaczeniu banku może być
    podstawą do roszczeń np. jeżeli będzie twierdzić, że przyczyną nieudzielenia
    jest to że jesteś kobietą.

    burenezo