    From: "Tomasz Trejderowski" <t...@t...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo autorskie: Uzywanie programu, ktory "nie istnieje"
    Date: Fri, 12 Dec 2003 23:35:32 +0100

    > Jeśli BSA reprezentuje Adobe to może.

    Ale na jakiej podstawie? O tym, ze Adobe przejela ten program i firme Aldus,
    ktora go wyprodukowala, a nastepnie usadzila ten produkt (wycofala go)
    dowiedzialem sie z tego dokumentu:
    http://gd.tuwien.ac.at/publishing/adobe/photostyler/

    Ale na tym sprawa sie konczy. Pod wyzej podanym adresem znajduje sie plik
    discontinued.txt, w ktorym jest adres na serwerze Adobe, pod ktorym rzekomo
    mozna znalezc informacje dodatkowe. Wpisanie tego adresu zwraca "404 File
    Not Found". Malo tego, wpisanie "Photostyler" w wyszukiwarce na Adobe.com
    zwraca 0 wynikow, zas wpisanie "Aldus" zwraca jeden wynik ("Adobe Systems
    Incorporated Trademark Information") w ktorym, w gaszczu informacji mozna
    odnalezc zdanie "(...) Aldus Corporation, a subsidiary of Adobe Systems
    Incorporated.", ale dotyczy ono programu "PageAhead" (nawet nie wiem, co to
    :), a o programie "Photostyler" nie ma nigdzie ani slowa (a przynajmniej
    wyszukiwarka tego nie odnajduje).

    Czyli krotko mowiac, nie ma nawet zadnego dowodu na to, ze firma Adobe
    przejela prawa do firmy Aldus i do jej programu Photostyler. Nie ma nawet
    dowodu na to, ze firma Aldus kiedykolwiek istniala, bo wpisanie tej frazy w
    Googlu wyrzuca kilka innych firm i organizacji, raczej z informatyka nie
    zwiazanych.

    > Generalnie będziesz używał programu nielegalnie. Za to możesz próbować
    wykazać,
    > że nie naruszasz już niczyich praw autorskich.

    Jak wykazac i kiedy? Bo jesli na kontroli BSA, to OK, ale jesli na sprawie w
    sadzie grodzkim, gdzie mnie to BSA ma z powodu tego Photostylera (wszelkie
    pozostale oprogramowanie mam w pelni i bez watpliwosci legalne) skierowac,
    to ja dziekuje. Ostatnia znana (z 1992 roku) cena tego programu to 795$ razy
    trzykrotnosc to prawie 2400$ czyli cos kolo dziesiec tysiecy kary jaka moze
    ten sad zasadzic. To ja dziekuje :/

    I pytanie zwiazane luzno z tematem. Czy BSA (Business SOFTWARE Alliance)
    podczas takiej kontroli ma prawo doczepic sie do plyt CD i plikow *.mp3 czy
    filmow - czy jest to domenat tylko i wylacznie ZAiKSu?

    Dziekuje!
    Tomasz