  • 11. Data: 2006-02-10 14:10:39
    Temat: Re: Prawo a romans z uczniem.
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 10 Feb 2006 15:10:36 +0100, Robert K napisał(a):

    > Malzenstwo a w innych przypadkach jest to jakos sankcjonowane.

    Nie jest, daj spokój :) Możesz byc spokojny :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 12. Data: 2006-02-10 14:41:57
    Od: Michał Wilk <m...@o...pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:dsi269$jm4$1@inews.gazeta.pl...

    > A jeśli uczeń to murzyn, a nauczyciel jakiś taki żółciejszy, i oboje są
    > nielegalnie w PL?

    Murzyn?

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 13. Data: 2006-02-10 14:47:13
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Michał Wilk napisał(a):

    > Murzyn?
    > Pozdrawiam,

    Pozdrawiam ?

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC : RCI2950+LINCOLN+AT 71 Magnum

  • 14. Data: 2006-02-10 15:51:15
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Robert K napisał(a):
    > Czesc.
    > Mam pytanie dotyczace romansu ucznia z nauczycielem.
    > Wiecie moze, ktory paragraf (i ktorego kodeksu) o tym mowi?
    > Dziekuje za odpowiedzi.
    > Pozdrawiam

    Wiesz, myślę, że chodzi tu o coś innego.

    Bo kodeks (karny) wchodziłby w grę dopiero w 2 sytuacjach. Pierwszą już
    opisano (wiek ucznia - poniżej 15 lat), a drugą jest sytuacja wymuszenia
    romansu, bądź nawet jednorazowych zachowań seksualnych (zarówno w wersji
    czynnej, jak i biernej) z wykorzystaniem stosunku zależności (art. 199
    kodeksu karnego).

    Zatem zwykły romans z osobą w odpowiednim wieku nie jest karany, ale
    fakt faktem, że może dochodzić na tym tle do nadużyć, to po pierwsze, a
    po drugie mamy tu do czynienia z sytuacją, kiedy jedna strona, ze
    względu na pełnioną rolę, jest odbierana przez drugą stronę, w sposób
    nie do końca obiektywny. Podobny problem występuje w kontaktach np. z
    psychoterapeutą, dlatego pacjentom zdarza się zakochiwać terapeutach, a
    terapeuci wiedzą, że w normalnych okolicznościach by do tego nie doszło,
    a zatem zgoda na romans oznaczałaby wykorzystanie pełnionej roli
    związanej, co ważne, z zaufaniem. Podobny problem występuje u
    nauczycieli/wykładowców i oni też muszą zdawać sobie z tego sprawę.

    Zatem romanse z uczniami/studentami mogą i powinny być oceniane pod
    kątem zachowań nieetycznych.
    Teoretycznie zatem szkoła/uczelnia może w regulaminie zapisać
    odpowiedzialność dyscyplinarną takiego nauczyciela.

    Oczywiście pomiędzy sytuacją, kiedy młodziutki asystent zakocha się z
    wzajemnością w studentce, a sytuacją, kiedy jakiś wykładowca
    wykorzystuje swoją rolę do "bajerowania" nieświadomych i wierzących w
    jego dobre intencje studentek, jest różnica i czasem trudno ją w takim
    regulaminie ująć.
    Choć czasem są w nich zapisy o zachowaniach niegodnych
    nauczyciela/wykładowcy. I wtedy ta pierwsza historia pod to nie
    podpadnie, a ta druga tak.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl

  • 15. Data: 2006-02-10 18:49:09
    Od: sobate <s...@s...pl>

    Czyli jeśli nauczyciela zwolnią z tego powodu z pracy to ma prawo wystąpić
    do sądu o przywrócenie do pracy.

  • 16. Data: 2006-02-10 22:28:43
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 10 Feb 2006 19:49:09 +0100, sobate napisał(a):

    > Czyli jeśli nauczyciela zwolnią z tego powodu z pracy to ma prawo wystąpić
    > do sądu o przywrócenie do pracy.

    tego nie powiedziałem... odpowiedzialność karna jest czymś innym

  • 17. Data: 2006-02-16 13:28:02
    Od: "Robert K" <ptf@[nospam]o2.pl>

    Dziekuje za odpowiedzi.
    Moge spac spokojnie... :)

  • 18. Data: 2006-02-21 19:01:53
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Robert K napisał(a):
    > Dziekuje za odpowiedzi.
    > Moge spac spokojnie... :)

    Najpierw jeszcze sprawdź, czy nie mogą Cię za to dyscyplinarnie wyrzucić
    z pracy, bo być może wewnętrzny regulamin to przewiduje.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl