  • 1. Data: 2003-05-14 09:45:14
    Temat: Prawo Morskie (holowniki)
    Od: "Cmarcin" <c...@p...pl>

    Witam!

    Chciałbym zapytać szanownych grupowiczów , czy
    orientuje się może ktoś gdzie można zasięgnąć (najlepiej
    obszerne informacje) na temat prawa holowniczego
    (chodzi o dział PRAWA MORSKIEGO). Najlepiej
    wyjaśnienia wszystkich tych szczegółowych przepisów.

    Pozd. CMarcin.

  • 2. Data: 2003-05-14 09:56:06
    Temat: Re: Prawo Morskie (holowniki)
    Od: "Cmarcin" <c...@p...pl>

    Może chociaż jakieś publikacje gdzieś się znajdują ... ?

    Pozd. CMarcin.

  • 3. Data: 2003-05-14 10:04:58
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Cmarcin"
> [...]
    > obszerne informacje) na temat prawa holowniczego
    > (chodzi o dział PRAWA MORSKIEGO). Najlepiej
    > wyjaśnienia wszystkich tych szczegółowych przepisów.

    moze na stronie www.google.pl
    *** blad ***

  • 4. Data: 2003-05-14 10:13:02
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    Kodeks Morski. http://www.kodeks.wirt.pl/inne/nowymorski.htm
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - Carterem do Goeteborga za 950 zł / 2 tygodnie + wydatki

  • 5. Data: 2003-05-14 10:19:32
    Od: "Cmarcin" <c...@p...pl>

    Użytkownik "blad" <b...@W...pl>
    napisał w wiadomości news:b9t4df$2pr$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > moze na stronie www.google.pl
    Nie cwaniakuj ... tam już szukalem.
    Mozna tam znales Kodeks Morski a mnie interesuja opisy lub wyjasnienia.

  • 6. Data: 2003-05-14 10:21:23
    Od: "Cmarcin" <c...@p...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org>
    napisał w wiadomości news:slrnbc45l0.7g2.samotnik@localhost.localdomain..
    .

    > Kodeks Morski. http://www.kodeks.wirt.pl/inne/nowymorski.htm

    A coś więcej niż kodeks ? od tego to zaczolem.

    Moze jakies tematy opisowe ?

    Pozd. Cmarcin

  • 7. Data: 2003-05-14 10:32:32
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <b9t58r$797$1@atlantis.news.tpi.pl> Cmarcin napisał(a):

    > A coś więcej niż kodeks ? od tego to zaczolem.
    >
    > Moze jakies tematy opisowe ?

    A co byś chciał wiedzieć? Tam właściwie wszystko jest napisane. To jest
    prosty temat - ratowanie życia obowiazkowe i za darmo (przez wszystkich
    na morzu), ratowanie mienia za $$$. To za jaką kasę zależy jedynie od
    umowy, na ogół 'no cure no pay'. Ale jak już 'cure', to 'pay' i to
    słono na ogół.

  • 8. Data: 2003-05-14 10:44:50
    Od: "Cmarcin" <c...@p...pl>

    napisał w wiadomości news:slrnbc46pi.7g2.samotnik@localhost.localdomain..
    .

    > A co byś chciał wiedzieć?
    Najlepiej wszystko ... a na pewno troszke więcej niż jest w Kodeksie Morskim
    - przewertowany caly.

    >Tam właściwie wszystko jest napisane.
    ... ale nie ma nic wspomniane np. o innych normach ustalonych przez
    konwencje miedzynarodowe
    a to interesowalo by mnie tez . Problem w tym ze niemam pojecia jakie to
    byly konwence - wiem
    tylko ze jakies sa.
    ewentualne poprawki ktore wyszly do kodeksu (lub tez nie - niewiem, pytam.).

    Ewentualne wymyslone "kruczki". Chodzi mi o cos bardziej nietypowego niz sam
    kodeks...

    TAM NAPRAWDE NIE MA WSZYSTKIEGO .
    Pozd. CMarcin.
    Masonizm kontrolowany.

  • 9. Data: 2003-05-14 10:59:56
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <b9t6kl$eku$1@atlantis.news.tpi.pl> Cmarcin napisał(a):
> [...]
    > tylko ze jakies sa.
    > ewentualne poprawki ktore wyszly do kodeksu (lub tez nie - niewiem, pytam.).

    A z jakim problemem się borykasz w tej kwestii? Kodeks Morski jest
    właśnie taką międzynarodową konwencją, o ile mi wiadomo, to żadne inne w
    tej kwestii nie obowiązują na świecie. Jest jeszcze kilka innych
    światowych konwencji i umów (np. Międzynarodowe Przepisy Zapobiegania
    Zderzeniom na Morzu, SOLAS, konwencja w sprawie oznakowania torów
    wodnych IALA), które można by podciągnąć pod kwestie związane z prawem
    morskim. Pogoogluj MPZZM, SOLAS, IALA.

  • 10. Data: 2003-05-14 11:08:37
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <s...@l...localdomain> Samotnik napisał(a):

> [...]
    > Zderzeniom na Morzu, SOLAS, konwencja w sprawie oznakowania torów
    > wodnych IALA), które można by podciągnąć pod kwestie związane z prawem

    Jeszcze można wspomnieć o ustaleniach dotyczących poszukiwania i
    ratowania na morzu - MERSAR.