    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawny absurd
    Date: Sat, 11 Sep 2010 09:10:43 -0500

    On 9/11/2010 7:58 AM, Jacek_P wrote:

    > Tyle, że:
    >
    > 1. skąd brać AKTUALNY adres absolwenta?,
    >
    > 2. jeżeli już nawet wystawi się witrynę z pytaniami/odpowiedziami dostępnymi
    > po zalogowaniu, to jaka będzie wartość informacyjna takich odpowiedzi?
    >
    > Przyglądam się temu i coraz bardziej nabieram przekonania, że to kolejna
    > durnota wymyslona ad hoc przez jakiegoś urzędnika bez jakiejkolwiek próby
    > weryfikacji realizowalności.

    powiem ci jak to jest na "mojej" uczelni.

    po pierwsze studenci identyfikują się, ze swoją uczelnią i jeszcze długo
    po ich ukończeniu chwalą się, że ją ukończyli.

    Znikąd nie brać aktualnego adresu.
    Każdy absolwent aż po wsze czasy ma konto w systemie uczelni, gdzie bez
    problemu może zmienić adres i podać co teraz robi.

    Tuż przed końcem studiów wysyła się informację o tym, że taki system
    istnieje, co można tam zdziałać, co absolwent z tego będzie miał i
    dlaczego warto utrzymywać stały kontakt z uczelnią.

    Po ukończeniu studiów po wakacjach wysyła się drugi pakiet już z
    konkretniejszymi pytaniami, co robi po studiach, czy dostał pracę jaki
    jest jego aktualny adres, jak z perspektywy czasu ocenia uczelnię i co
    by w niej zmienił.

    Zwykle przychodzi też zaproszenie na wspólny obiad z rektorem
    uczelni/dziekanem wydziału, aby jeszcze raz się spotkać i porozmawiać.
    przy okazji znowu się przypomina o tym, że warto trzymać aktualny odres.

    System oferuje też coś od siebie.
    Bardzo często oferują zniżki na różne imprezy, bilety na koncerty,
    spotkania na uczelni, bezpłatne wyjścia na imprezy organizowane na uczelni.
    Bilety oczywiście :) będą przesłane na adres do korespondecji.

    Bardzo dużo studentów utrzymuje kontakt z uczelnią.
    Ba nawet wraca do niej jako szefowie firm, szukając młodych zdolnych do
    pracy.

    A jaka jest wartośc informacyjna? Taka jak się wychowało własnych studentów.

    A co do źródła pomysłu: jakiemuś urzędnikowi w ramach służbowego
    wyjazdu za granicę, ktoś taki działający system pokazał, a ten go żywcem
    zaimplementował w polskiej rzeczywistości, totalnie bez pomyślunku.
    Bo normalnie jest to inicjatywa uczelni, której na kontakcie z
    absolwentami zależy, a nie urzędnicza decyzja.