  • Data: 2010-09-12 05:40:28
    Temat: Re: Prawny absurd
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-09-12 06:30, mi pisze:

    > Brak złączenia znaków w tekście pisanym nie oznacza odstępu.

    Chodzi o to, że pisania na komputerze nie uczą w podstawówce podczas
    ogólnego uczenia pisania, więc czynienie komuś zarzutu, że w szkole nie
    uważał, albo nawet jej nie skończył, jest chybione.

    Poza tym świadczy to o pewnym ograniczeniu zarzucającej to osoby -
    nie umie sobie wyobrazić, że ktoś uczył się pisać gdzieś indziej jak w
    szkole.

    >Znaki
    > interpunkcyjne w tekście pisanym nie łączą się z innymi znakami z
    > zasady, bo utrudniałoby to czytanie.

    Mnie nie uczyli, że w literach pisanych po przecinku jest "spacja",
    bo o "spacji" mało kto wówczas pisał. Sam odstęp był czymś naturalnym, o
    czym nie trzeba wspominać, po prostu wstawiało się przecinek zaraz po
    wyrazie końcowym, a kolejny pisało się w normalnej odległości.

    Taka zasada sprzyja temu, aby potem - niezaznajomiona z zasadami
    osoba - pisała na komputerze przecinek i nie stawiała po nim spacji.

    Jeśli już chcielibyśmy czynić z tego komuś jakiś zarzut, to powinien
    to być raczej zarzut nieczytania tekstów drukowanych - tam bowiem możemy
    zapoznać się z zasadami stosowania liter i znaków drukowanych.

    --
    Liwiusz