  • 1. Data: 2010-01-09 08:24:20
    Temat: Prawa pokrzywdzonego
    Od: "Aicha" <b...@t...ja>

    Czy pokrzywdzony ma prawo zapoznać się z aktami sprawy (zeznania
    oskarżonego) na jakimkolwiek etapie postępowania? Czy dopiero gdy
    zostanie oskarżycielem posiłkowym?

    --
    Pozdrawiam - Aicha

  • 2. Data: 2010-01-09 09:10:35
    Temat: Re: Prawa pokrzywdzonego
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    > Czy pokrzywdzony ma prawo zapoznać się z aktami sprawy (zeznania
    > oskarżonego) na jakimkolwiek etapie postępowania? Czy dopiero gdy
    > zostanie oskarżycielem posiłkowym?
    Ma prawo i powinien dosyać informację o tym, i może nawet,
    ale nie pamiętam podpisać "otszymałem..."

  • 3. Data: 2010-01-09 11:57:25
    Od: "Aicha" <b...@t...ja>

    Użytkownik "Stokrotka" napisał:

    > "otszymałem..."

    Fuj!
    Uściślam: Przez kilka miesięcy nic się nie działo w sprawie; w dniu, w
    którym dowiedziałam się, że "coś drgnęło", został wysłany do sądu akt
    oskarżenia. Czy i co w tej chwili mogę jeszcze uzyskać w prokuraturze?

    --
    Pozdrawiam - Aicha

  • 4. Data: 2010-01-09 14:15:36
    Od: "Jan" <s...@o...pl>

> [...]
    > którym dowiedziałam się, że "coś drgnęło", został wysłany do sądu akt
    > oskarżenia. Czy i co w tej chwili mogę jeszcze uzyskać w prokuraturze?

    O jakie prawo pytasz PiS PO czy Ry..... kazde z tych praw uzaleznione jest
    od osoby.
    Doswiadczony Emeryt

  • 5. Data: 2010-01-09 20:09:17
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Czy pokrzywdzony ma prawo zapoznać się z aktami sprawy (zeznania
    > oskarżonego) na jakimkolwiek etapie postępowania? Czy dopiero gdy
    > zostanie oskarżycielem posiłkowym?

    Znowi konkurs?
    Nie ma czegos takiego jak zeznania oskarzonego.
    Poza tym, jesli "oskarzony" to znaczy, ze juz sprawa jest w sadzie, a
    wowczas pokrzywdzony juz nie jest strona.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2010-01-09 20:20:44
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Poza tym, jesli "oskarzony" to znaczy, ze juz sprawa jest w sadzie, a
    > wowczas pokrzywdzony juz nie jest strona.

    Zanim zaczniesz pouczać innych sam się doucz. Przestaniesz się wtedy
    kompromitować.

  • 7. Data: 2010-01-09 20:23:27
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > którym dowiedziałam się, że "coś drgnęło", został wysłany do sądu akt
    > oskarżenia. Czy i co w tej chwili mogę jeszcze uzyskać w prokuraturze?

    W prokuraturze już zasadniczo nic. Wszelkie twoje uprawnienia realizujesz
    teraz przed Sądem. Przed rozprawą możesz przejrzeć akta sprawy i złożyć
    wniosek o dopuszczenie cię jako oskarżyciela posiłkowego. Jesteś dalej
    stroną w sprawie.

  • 8. Data: 2010-01-09 20:23:30
    Od: "Aicha" <b...@t...ja>

    Użytkownik "Jan" napisał:

    > O jakie prawo pytasz PiS PO czy Ry.....

    KPKowe.

    --
    Pozdrawiam - Aicha

  • 9. Data: 2010-01-09 20:29:05
    Od: "Aicha" <b...@t...ja>

    Użytkownik "SDD" napisał:

    > Znowi konkurs?

    Mam podać sygnaturę?

    > Nie ma czegos takiego jak zeznania oskarzonego.
    > Poza tym, jesli "oskarzony" to znaczy, ze juz sprawa jest w sadzie,
    > a wowczas pokrzywdzony juz nie jest strona.

    Podejrzany. Akt oskarżenia z wnioskiem na podst. art. 335 par.1 kpk.
    został już wysłany do sądu, ale w związku z reorganizacją wydziałów od 1
    stycznia sobie poczekam na termin.

    --
    Pozdrawiam - Aicha

  • 10. Data: 2010-01-10 23:42:36
    Od: "Aicha" <b...@t...ja>

    Użytkownik "grzech" napisał:

> [...]
    > sprawy i złożyć wniosek o dopuszczenie cię jako oskarżyciela
    > posiłkowego. Jesteś dalej stroną w sprawie.

    Z tego, co mi powiedziano w sądzie, kolejność jest odwrotna: dopiero po
    złożeniu wniosku o dopuszczenie jako oskarżyciela posiłkowego mogę
    zapoznać się z aktami. Dlatego pytam.

    --
    Pozdrawiam - Aicha