  • Data: 2005-01-16 18:00:36
    Temat: Re: Prawa autorskie zdjecia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maciej "mac" Prażucha" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:cse7hs$lrp$1@korweta.task.gda.pl...

    > Co moge zrobic z czyms takim ? Bo zdenerwowalo mnie to ze ktos wymazuje
    moje
    > dane, wysyla to pod swoim imieniem...

    Gość popełnił przestępstwo opisane w art. 115. 1. Ust. z dnia 4 lutego 1994
    r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych : Kto przywłaszcza sobie
    autorstwo albo wprowadza w błąd co do autorstwa całości lub części cudzego
    utworu albo artystycznego wykonania,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 3.

    W opisanym wypadku prosto to stosunkowo dowieść, bo przecież Twoje zdjęcie
    zostało w tym starym konkursie opublikowane i wiadomo, kiedy to było mniej
    więcej. Ponieważ uważam, ze gość po prostu postąpił bezczelnie do granic, to
    bez skrupułów na Twoim miejscu złożył bym zawiadomienie o przestępstwie. nie
    zapomnij o złożeniu wniosku o ściganie, bowiem takie przestępstwa są ścigane
    na wniosek.

    Jedyna wątpliwość, to miejsce popełnienia przestępstwa. Tak więc skieruj
    zawiadomienie do najbliższej Ci prokuratury.