  • Data: 2017-11-09 01:47:25
    Temat: Re: Prawa autorskie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2017-11-08, z <...@...pl> wrote:

    > Moim zdaniem jest to ingerencja w podstawowe wolności obywatelskie. :-)
    >
    > To uniemożliwianie mi przeniesienia ogólnodostępnej treści za którą
    > zapłaciłem np. do sąsiedniego pokoju jest faszyzmem ;-) w czystej
    > postaci. (np. szyfrowanie nagrań w dostępnych urządzenaich na rynku typu
    > dekodery, telewizory itp.)

    Widze to nie tyle jako ograniczenie "przenaszalnosci" co... no właśnie
    co..eeee. Rzecz sprowadza się do stwierdzenie, że taki YT ma pewne
    ograniczenia i twórca godząc się na rozpowszechnianie za pomocą YT jest
    świadomy tych ograniczeń i jego zgoda na emisję wynika po cześci z
    istnienia tych ograniczeń. Masz tu mój uwór na YT, jest on gorszej
    jakości niż na CD lub DVD, ale słuchaj go sobie i ogladaj reklamy bo YT
    płaci mi tantiemy zapewne z tych reklam. Jak chcesz coś lepszego, bez
    reklam (albo nie daj Boże uzywasz adblocka), które mnie opłacają to płać
    wiecej.

    > I cały czas pamiętając o podatku od nośników.
    > Za mały? Mogę płacić wyższy i raz na zawsze zamknąć te durne dywagacje o
    > prawie autorskim.

    Może i fajnie by było, ale dlaczego ja mam płacić cos ekstra jesli robię
    wyłącznie kopie zapasowe legalnych egzemplarzy, i dodatkowo ryczałtem
    np. za albumy Ich Troje czy jakiegość Bibera, których sama obecnośc w
    przestrzeni publicznej obraża moje dość w sumie nienachalne poczucie
    estetyki?

    --
    Marcin