    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawa autorskie
    Date: Wed, 8 Nov 2017 07:28:42 +0000 (UTC)

    On 2017-11-08, jotemon <j...@i...pl> wrote:
    > Nagrywam z radia audycję muzyczną, muzykę z YouTube żeby posłuchać w
    > samochodzie. Nie rozpowszechniam, nie zarabiam na tym, po prostu użytek
    > własny. Czy naruszam tutaj prawa autorskie?

    Nie wiem jakie jest tu obecnie orzecznictwo, ale MZ czy jest to uzytek
    dozwolony czy nie, będzie zależeć od tego, czemu ma to służyć.

    Przykładowo, jeśli nagrałeś sobie audycję w celu późniejszego
    odsłuchania (bo. np. nie miałeś czasu posłuchac całości przez YT) to
    będzie to ok.

    Ale jeśli tworzysz sobie kolekcje w oparciu o utwory nagrane z YT i
    będziesz tych utworów słuchał wielokrotnie przy różnych okazjach, to MZ
    nie będzie to uzytek dozwolony: "Dozwolony użytek nie może naruszać
    normalnego korzystania z utworu lub godzić w słuszne interesy twórcy."

    Generalnie prywatny uzytek dozwolony jest zdefiniowany na potrzeby
    sytuacji, gdy kupisz sobie egzemplasz utworu i chcesz go
    odsłuchac/pooglądać z rodziną bądź znajomymi. Cała reszta z tworzeniem
    kopii włącznie, szczególnie gdy nie ma się legalnego egzemplarza, może
    być MZ problematyczna.

    --
    Marcin