    From: joe <c...@a...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pracodawca a wglad w dokumentacje medyczna
    Date: Fri, 26 Aug 2005 12:34:50 GMT

    Zofia Ziółkowska wrote:

> [...]
    > obowiązek zachowania w tajemnicy informacji związanych z pacjentem a
    > uzyskanych przez lekarza w związku z wykonywaniem zawodu."
    >
    > Art. 18 ust. 2 Ustawy o zakładach opieki zdrowotnej: "Zakład opieki
    > zdrowotnej zapewnia ochronę danych zawartych w dokumentacji
    >
    > Ale juz...
    >
    > Art. 18 ust. 3 pkt 1 Ustawy o zakładach opieki zdrowotnej: "Zakład udostępnia
    > dokumentację, o której mowa w ust. 1 pacjentowi lub jego przedstawicielowi
    > ustawowemu bądź osobie upoważnionej przez pacjenta"
    >
    > A wiec jezeli podpisze zgode, lekarz moze ich informowac.

    tak, tylko ze takie upowaznienie jest niewazne z mocy prawa, bo narusza
    prawo pracy. Pracodawca nie moze warunkowac umowy zrzeczeniem sie praw
    ustawowych przez pracownika.

    Sugeruje zlozyc skarge do konsulatu UK w Wawie i przeslac kopie do
    polskiego ministerstwa. Chcieli Unii, to niech ja maja. ;-)

    > Nic, tylko czytalam gdzies tam kiedys tam, ze pracodawca nie moze i nie ma
    > prawa robic wywiadow na temat stanu zdrowia pracownika i na tej podstawie
    > podejmowac decyzji dotyczacych jego zatrudnienia albo dyskryminujacych go w
    > jakikolwiek sposob z powodu stanu zdrowia.

    Jak najbardziej. Pracodawca naruszyl caly szereg przepisow prawa UK.

    > Widzialam to kiedys w jakims amerykanskim poradniku o zatrudnieniu i nie wiem
    > w koncu czy ma prawo czy nie ma prawa, czy to jest praktyka legalna czy
    > nielegalna. Dlatego pytam sie...
    >
    > Pozdr. Zoska

    Nielegalna. Temu pracodawcy mozesz zrobic goraco kolo posladkow za tego
    typu numery.