  • 11. Data: 2003-06-28 15:18:32
    Temat: Re: Praca za friko dla prawnikow - szukam chetnych
    Od: "ariatari" <a...@k...pkobp.pl>

    Przede wszystkim nie potrafie pojąć
    > dlaczego miałbym pracować nawet jeden miesiąc za darmo.Skoro świadcze
    prace to
    > wymagam wynagrodzenia,w koncu siedze na tyłku w miejscu pracy,coś tam
    napewno
    > robie itd.

    Mozna Ci w takim razie tylko pozazdroscic...wiekszosc- moich znajomych
    studentow prawa- jest szczesliwa ze
    kancelaria chce ich za darmo i moga zdobyc jakakolwiek
    praktyke,doswiadczenie.

  • 12. Data: 2003-06-28 17:32:56
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "ariatari" <a...@k...pkobp.pl> napisał w wiadomości
    > Mozna Ci w takim razie tylko pozazdroscic...wiekszosc- moich znajomych
    > studentow prawa- jest szczesliwa ze
    > kancelaria chce ich za darmo i moga zdobyc jakakolwiek
    > praktyke,doswiadczenie.

    A po zakończeniu takiej pracy powinni wystąpić do sądu pracy o ustalenie
    stosunku pracy i zarządać od byłego pracodawcy oszkodowania.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 13. Data: 2003-06-29 12:22:27
    Od: "Jacek" <l...@p...onet.pl>

    NIGDY bym sie nie zgodził
    > pracować chociażby tydzien za darmo,a już pracować 3 miesiace w zamian
    tylko za
    > uśmiech szefa to mi nie to w głowie nie mieści.

    No to glupi jestes. Ja jako pracodawca, jezeli zatrudniam kogos, kto jest
    zielony to absolutnie mu nie place. Zauwaz ile kosztuje pracodawce wdrozenie
    nowego, zielonego mlodzienca do pracy; jak dezorganizuje to prace np. biura.
    Chodzi taki i sie pyta "jak to?", "jak tamto?". Inni ciagle musza sie
    odrywac od swoich zajec zeby mu cos wyjasnic.
    Tysiace ludzi idzie na studia platne i nie narzeka ze musi placic ale jak ma
    sie czegos nauczyc gdzies indziej to juz chca za nauke dostawac pieniadze.
    Troche POKORY panowie.

    Jacek

    P.S.
    Sory za troche ostry i moze troche burakowato brzmiacy styl, ale ten post
    "letko" mnie zagotowal

  • 14. Data: 2003-06-29 12:27:46
    Od: wer <w...@w...tnijto.pl>

    Jacek wrote:
> [...]
    > sie czegos nauczyc gdzies indziej to juz chca za nauke dostawac pieniadze.

    Za czasow niewolnictwa pewnie bys niewolnikowi nie dal miski zupy, bo
    zielony i nic nie potrafi, spac moze pod mostem. I jeszcze dodatkowo po
    100 batow dziennie bo dezorganizuje prace.

    Od czego jest okres probny? Wtedy placi sie mniejsza stawke, bo osoba ma
    sie uczyc. A moze jeszcze pracujacy u Ciebie ma Ci doplacac, za to, ze
    laskawie przyjales go do pracy?

    wer

  • 15. Data: 2003-06-29 13:27:35
    Od: "mSet" <m...@w...pl>

    "Jacek" napisał(a) tekścik:

> [...]
    >
    > Jacek
    >
    > P.S.
    > Sory za troche ostry i moze troche burakowato brzmiacy styl, ale ten

    Człowieku, co Ty wypisujesz. Już pomijam fakt, że niepłacenie za pracę
    jest niezgodne z prawem to jeszcze byś pewno chciał by tobie pracownik
    płacił. Zwłaszcza, jak praca ma polegać na noszeniu skrzynek to
    pracownik musi się wdrożyć, nauczyć, a po 3 miesiącach można go wywalić
    bo się nie nadaje, tak? Za pracę należy się płaca, a nie głupie teksty
    szefa, który myśli, że jest Bogiem. Ludzie do kancelarii prawnych idą
    pracować na darmo nie dlatego, że kasa im jest niepotrzebna tylko
    dlatego, że liczą na to, że uda im się wkręcić na aplikacje. A Ty co?
    Oferujesz pewno dalszą karierę zawodową w postaci noszenia skrzynek o
    kilogram lżejszych :-D a pracownik przez te 3 miesiące co mu nie płacisz
    bo się wdraża pewno ma psie kupy jeść? Jacek -mądrala się znalazł,
    biznesmen roku, Boże jacy ludzie są porąbani.
    --
    mSet

  • 16. Data: 2003-06-29 14:45:11
    Od: "Van Tommy" <t...@p...com>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał
    > A po zakończeniu takiej pracy powinni wystąpić do sądu pracy o ustalenie
    > stosunku pracy i zarządać od byłego pracodawcy oszkodowania.

    A po ewentualnym wygraniu sprawy zapomnieć o jakichkolwiek szansach pracy w
    zawodzie...

  • 17. Data: 2003-06-29 14:54:26
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

    > A po ewentualnym wygraniu sprawy zapomnieć o jakichkolwiek szansach pracy
    > zawodzie...
    a szanse są przecierz ogromne ;)
    nie chciałbym mieć na karku mszczącego się adwokaciny, który by mi je
    zniweczył
    hehe

    A serio? Zawsze dalej zajdą ludzie, którzy bronią swoich spraw, niż ci
    którzy się tego boją. Statystyka.

    Bronek

  • 18. Data: 2003-06-29 15:04:29
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

> [...]
    ma
    > sie czegos nauczyc gdzies indziej to juz chca za nauke dostawac pieniadze.
    równie dobrze możesz uzasadniać przeróżne inne zjawiska np. mobbing : "jak
    komuś się nie podoba niech się zwolni" itd.
    Gdyby ktoś się kiedyś pytał na grupie po co jest prawo pracy - proponuje
    zacytować Jackowego maila.
    Jest ono po to żeby stosunek pracy nie zamienił się w niewolnictwo czy
    pańszczyznę - a praca za darmochę to chyba milowy krok w tym kierunku..

    Bronek

  • 19. Data: 2003-06-29 15:19:32
    Od: "mer" <b...@i...pl>

> [...]
    > Jest ono po to żeby stosunek pracy nie zamienił się w niewolnictwo czy
    > pańszczyznę - a praca za darmochę to chyba milowy krok w tym kierunku..

    Możesz mi wytłumaczyć jak sobie radzą w krajach, gdzie nie ma kodeksu pracy?

    mer

  • 20. Data: 2003-06-29 15:28:43
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

    "mer" <b...@i...pl> wrote in message news:bdn031$nh8$1@news.onet.pl...

    > Możesz mi wytłumaczyć jak sobie radzą w krajach, gdzie nie ma kodeksu
    pracy?
    mówiąc o kodeksie pracy myślę generalnie o istnieniu norm prawnych
    regulujących stosunek pracy,
    Podaj mi przykład krajów gdzie takich norm nie ma. Wtedy będę mógł się
    ustosunkować.
    Aktualnego stanu na świecie nie znam.
    Przykłady skutku braków takich unormowań oceniam tylko na przykładzie
    historii... .

    Bronek