  • 1. Data: 2008-12-22 10:59:39
    Temat: Praca: 1 osobowa dzialalnosc VS etat
    Od: ps <z...@p...sk>

    Taki temat chcialbym zarzucic, na zasadzie plusy i minusy, moze ktos
    ma doswiadczenie:

    1 osobowa dzialnosc plusy:
    - podatek liniowy 19%
    - jakis umorzony kredyt ponoc, jesli dzialalnosc przetrwa ponad rok (i
    jesli to 1 dzialnosc)

    etat plusy:
    -urlop 20 pare dni w roku
    -ulgi podatkowe (ale za cholere nie wiem jakie? to jakis mit chyba :-)

  • 2. Data: 2008-12-22 11:12:48
    Temat: Re: Praca: 1 osobowa dzialalnosc VS etat
    Od: BK <b...@g...com>

    On 22 Gru, 11:59, ps <z...@p...sk> wrote:
> [...]
    >
    > etat plusy:
    > -urlop 20 pare dni w roku
    > -ulgi podatkowe (ale za cholere nie wiem jakie? to jakis mit chyba :-)

    Etat masz podatek 18%, ktory w praktyce jest podatkiem liniowym dla
    wiekszosci spoleczenstwa [90%? :P].

    Ulgi sa: na dzieci, na internet, dla krwiodawcow [sa chyba jeszcze
    inne ale nie korzystalem].

  • 3. Data: 2008-12-22 12:57:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    BK pisze:

    > Etat masz podatek 18%, ktory w praktyce jest podatkiem liniowym dla
    > wiekszosci spoleczenstwa [90%? :P].

    I to samo (18%) dotyczy działalności gospodarczej.

    > Ulgi sa: na dzieci, na internet, dla krwiodawcow [sa chyba jeszcze
    > inne ale nie korzystalem].

    Na dzieci i internet ulgi są też w DG.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-12-22 13:07:46
    Od: BK <b...@g...com>

    On 22 Gru, 13:57, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    I to samo (18%) dotyczy działalności gospodarczej.

    >    Na dzieci i internet ulgi są też w DG.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Jak skorzystasz z liniowego 19% sa ulgi na dzieci?

    Bo internet to rozumiem, ze mozna wrzucic w koszty i nie ma problemu.

    BK

  • 5. Data: 2008-12-22 13:14:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    BK pisze:

    > Jak skorzystasz z liniowego 19% sa ulgi na dzieci?

    Z tego co pamiętam, nie.

  • 6. Data: 2008-12-23 10:33:06
    Od: ps <z...@p...sk>

    > Etat masz podatek 18%, ktory w praktyce jest podatkiem liniowym dla
    > wiekszosci spoleczenstwa [90%? :P].

    to tylko plakac, powaznie.
    Poszukalem, ta cala ulga na dziecko to 18% od 1145,08 zł na rok ??
    czyli jakies 290 zl? jessu :O

  • 7. Data: 2008-12-23 12:46:57
    Od: BK <b...@g...com>

    On 23 Gru, 11:33, ps <z...@p...sk> wrote:

    > to tylko plakac, powaznie.
    > Poszukalem, ta cala ulga na dziecko to 18% od 1145,08 zł na rok ??
    > czyli jakies 290 zl? jessu :O

    Ta ulga jest chyba od podatku nie od podstawy opodatkowania.