  • Data: 2012-11-09 20:31:22
    Temat: Re: Pożyczone pieniądze przez dziadka, co można zrobić?
    Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 9 listopada 2012 15:39:46 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik news
    napisał:

    > Ty tak na poważnie nie zauważyłeś, że właśnie takie postępowanie
    >
    > jest przedmiotem podwątku, a zdaniem Rafała stanowi przestępstwo?
    >
    > Zaś kolejno ja i 'witek' jedynie ustalamy kto jest przestępcą :>

    > Jakim prawem "kropka", skoro napisali że nie wolno?
    >
    > CZYTAŁEŚ PRZEPIS?
    >
    > Nie wolno działać tak, że jeden z wierzycieli jest "bardziej
    >
    > zaspokojony" niż inny. Kropka. Tako rzekł Sejm RP.
    >
    > Jeśli znasz przepis, który w takim przypadku (faktycznej
    >
    > niewypłacalności) pozwala "rozsądnie" działać to go wskaż.
    >

    > Liwiusz (bodaj) gdzieś obok sugerował, że w takim przypadku

> [...]

    Mam tą przewagę nad Tobą, że przeczytałem art. 302 k.k. W przepisach tego art. mowa
    jest mowa o działaniu na szkodę wierzycieli. W przypadku, gdy dłużnik spłaca tylko
    jednego, działa na szkodę pozostałych, gdyż z jego majątku znika kwota, która w innym
    przypadku mogłaby zostać przeznaczona w postępowaniu egzekucyjnym na zaspokojenie ich
    roszczeń. Natomiast w przypadku takim, jak omawiany, odpracowanie nie pomniejsza w
    żaden sposób majątku dłużnika.