  • 1. Data: 2013-12-09 21:05:33
    Temat: Pożyczka, śmierć pożyczkobiorcy, kto spłaca?
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    Denat pożyczył pieniądze w banku. Nie dostał kredytu, a pożyczkę, tak
    się nazywa toto na papierze. Spłacał jakiś czas, poczem dokonał żywota
    zostawiając kilkadziesiąt tysięcy długu w banku. O w/w wdowa
    dowiedziała się usiłując ogarnąć papierzyska po mężu.
    Denat miał sporą emeryturę, pozwalającą mu na spłaty, wdowa wręcz
    przeciwnie - ma emeryturę niższą niż kwota raty. Ma za to wdowa - w
    odróżnieniu od denata (za życia) majątek w postaci domu, w którym
    mieszkali, a który to dom odziedziczyła (w trakcie trwania małżeństwa)
    po matce, co sąd potwierdził na piśmie, a wydział ksiąg wieczystych
    wpisał do odpowiednich rubryk (hipoteka jest czysta).
    Po denacie, w charakterze potomstwa, został syn i córka. Syn (wiekowy,
    ale singiel) mieszka z rodzicami, tfu! z owdowiałą matką, córka z mężem
    w zupełnie innej wsi.

    I teraz zagwozdka mała: chłopski rozum mówi, że skoro owo zobowiązanie
    zostało zaciągnięte bez słownej/pisemnej/domniemanej przez denata
    zgody, to dług nie powinien być spłacany z majątku wdowy. Czyli (ciągle
    obowiązuje chłopski rozum) spadkobiercy w liczbie trzech przyjmują
    spadek z dobrodziejstwem inwentarza, spłacając z kilkudziesięciu
    tysięcy bankowego długu ledwie kilka tysięcy za lodówkę, telewizor,
    piecyk gazowy (kuchenkę) na co są rachunki z nazwiskiem denata... no i
    pewnie jeszcze połowę z Koca Cudownego Z Wielbłąda Dziarganego,
    Reumatyzm Świetnie Leczącego, bo na fakturze są nazwiska obojga
    małżonków, a suma to jakieś 8500 zł... (tak, debile kupili sobie na
    raty parę lat temu).

    Dobrze kombinuję, czy może mimo zapisu w krio, dług przejdzie na wdowę?

    (a tak w ogóle to dobry wieczór, tak, odhibernowano mnie :-))
    --
    Bydlę

  • 2. Data: 2013-12-09 21:23:19
    Temat: Re: Pożyczka, śmierć pożyczkobiorcy, kto spłaca?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-12-09 21:05, Bydlę pisze:
    > skoro owo zobowiązanie zostało zaciągnięte bez
    > słownej/pisemnej/domniemanej przez denata zgody

    Napisz to poprawnie logicznie.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-12-09 21:33:49
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-12-09 21:23:19 +0100, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> said:

    > Napisz to poprawnie logicznie.

    Denat zaciągnął zobowiązanie w banku.
    Na dokumentach owego zobowiązania nie ma zgody małżonki denata (ani jej
    nazwiska).
    Małżonka denata nie wiedziała o tym zobowiązaniu, więc nie wyraziła na
    nie zgody.
    Z powody stosunków między małżonkami oraz biorąc pod uwagę stosunek
    małżonki do banków, denat nie mógł domniemywać milczącej zgody swej
    lepszej połowy na zaciągnięcie długu.

    Mam nadzieję, że rozwinąłem mój poprzedni skrót myślowy.

    --
    Bydlę

  • 4. Data: 2013-12-09 22:10:05
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    jej
    > nazwiska).
    > Małżonka denata nie wiedziała o tym zobowiązaniu, więc nie wyraziła na

    Nie było możliwości dochodzenia ew. długu za życia dłużnika.
    Teraz taka możliwość się pojawila.
    Teraz dług wchodzi do masy spadkowej.
    Taka różnica.

> [...]
    > lepszej połowy na zaciągnięcie długu.
    > Mam nadzieję, że rozwinąłem mój poprzedni skrót myślowy.

    Wdowa powinna wystąpić o rentę rodzinną po mężu.
    A może ma też i prawo do zbiegu świadczeń.
    Pytać w zakładzie wypłacającym świadczenie.
    g.

  • 5. Data: 2013-12-09 22:14:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-12-09 21:33, Bydlę pisze:

> [...]
    > lepszej połowy na zaciągnięcie długu.
    >

    > Mam nadzieję, że rozwinąłem mój poprzedni skrót myślowy.

    To nie był skrót, tylko błąd ;) Zgoda nie miała być denata, tylko
    małżonki denata.

    Jak spadkobiercy przyjmą z dobrodziejstwem, to spłacają tylko do
    wysokości otrzymanego spadku.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2013-12-10 14:14:15
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-12-09 22:14:11 +0100, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> said:

    > To nie był skrót, tylko błąd ;)

    Przy piwie polimeryzowałbym :-).
    Na szczęście dało się wyjaśnić.

    > Jak spadkobiercy przyjmą z dobrodziejstwem, to spłacają tylko do
    > wysokości otrzymanego spadku.

    Dzięki, tak przyjmowałem, ale zastanawiałem się nad możliwością próby
    ściągania (przez bank) długu z majątku wspólnego małżonków - brak
    śladów na co poszły pieniądze, stąd pojawiła mi się wizja próby
    obarczenia odpowiedzialnością za dług małżonki denata, z powodu np.
    zużycia kwoty zadłużenia na choćby wystawne jedzenie obojga - brak
    śladów po tych pieniądzach daje szerokie pole do kombinacji - sta? me
    wątpliwości.

    Dziękuję za odpowiedź!

    --
    Bydlę

  • 7. Data: 2013-12-10 14:15:21
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-12-09 22:10:05 +0100, "Grzegorz" <n...@g...pl> said:

    > Teraz dług wchodzi do masy spadkowej.
    > Taka różnica.

    OK.

    > Wdowa powinna wystąpić o rentę rodzinną po mężu.

    To przed nią - i zapewne tak uczyni.

    > A może ma też i prawo do zbiegu świadczeń.
    > Pytać w zakładzie wypłacającym świadczenie.

    Dziękuję za informacje.

    --
    Bydlę

  • 8. Data: 2013-12-11 03:10:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Bydlę wrote:

    > Dzięki, tak przyjmowałem,

    spis inwentarza zrobiony?

  • 9. Data: 2013-12-13 23:23:13
    Od: "CPL" <z...@b...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    (Ciach)

    Niech wdowa z aktem zgonu wybierze się do banku i dowie się, czy aby
    przypadkiem kredyt nie był ubezpieczony na takie wypadki. Bardzo często
    wciskają takie ubezpiecznie, potem oczywiście nie chcą się do niego przyznać
    ... Przerabialiśmy to w rodzinie i kredytu spłacać po zmarłym nie trzeba
    było wcale, ale dzięki (pewno tylko dzięki) uprzejmości kobitki pracownicy
    banku - nikt nie chciał najbliższym zmarłego dać nawet kopię umowy i
    udzielić informacji.

  • 10. Data: 2013-12-15 23:31:12
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    > (Ciach)
    >
    > Niech wdowa z aktem zgonu wybierze się do banku i dowie się, czy aby
    > przypadkiem kredyt nie był ubezpieczony na takie wypadki.

    No co z tego, że był?
    A czytałeś Ty OWU od takiej umowy?
    W praktyce taka umowa nie ma szansy zadzialać.

    Otóż nie jest ubezpieczony kredyt tylko bank jest ubezpieczony.
    A dokładnie jest to tak, że kredytobiorca opłaca ubezpieczenie
    banku w TU na warunkach których nie zna bo to umowa nie z nim tylko
    banku z TU.

    Bank się zwraca do TU o wyplatę ubezpieczenia w wysokości pozostałości
    kredytu. TU odmawia (np z powodu braku dokumentacji lekarskiej co wynika
    z umowy). Odwołać się od tej odmowy może bank ale się nie odwołuje.
    Kredytobiorca nie może tego zrobić bo nie jest stroną umowy (zresztą już
    go
    moze nie być). Ubezpieczenia nie ma. Kredyt wchodzi do masy spadkowej.

    Korzyści ma bank bo wie kto jest członkiem rodziny.
    Bank zakłada sprawę spadkowa i dobiera się do spadkobierców.

    Bardzo często
    > wciskają takie ubezpiecznie, potem oczywiście nie chcą się do niego
    przyznać

    Jak wyżej napisałem, taka umowa w praktyce przed niczym nie zabezpiecza
    więc wciskają.
    Przykład jeden z wielu:
    "Niezdolność do pracy kredytobiorcy która zwalnia go od obowiązku spłaty
    niezdolność na stałe. i tylko wtedy gdy do tego nie ma wcześniejszych
    zaległości."
    Przypadek tylko teoretyczny bo wiadomo, że trzeba trochę pochorować by
    dostać
    rentę a stałej nie orzeka się za pierwszym razem NIGDY ! ! ! !."
    "Choroba narządów parzystycj - tylko taka gdy wysiadają oba narządy
    jednoczesnie
    w stopniu fatalnym."
    W połaczeniu z orzeczeniem renty na stałe - nie do zadziałania w
    praktyce.
    "Zwolnienie od ubezpieczenia gdy kredytobiorca wiedział lub mógł
    wiedzieć o chorobie
    która ma być podstawą wypłaty ubezpieczenia"
    "Zawał mięśnia sercowego - jak wyżej - raz a dobrze - z obowiązkowym
    wystąpieniem załamka Q - co już trafiło do klauzul niedozwolonych bo nie
    TU bedzie definowało zawał tylko medycy"

    Już tam w dokumentacji lekarskiej znajdą, że kredytobiorca przed
    zaciągnięciem kredytu
    uskarżał się na bóle własnie tam gdzie mu to coś wysiadło

    > ... Przerabialiśmy to w rodzinie i kredytu spłacać po zmarłym nie
    trzeba

    jw.

    > było wcale, ale dzięki (pewno tylko dzięki) uprzejmości kobitki
    pracownicy
    > banku - nikt nie chciał najbliższym zmarłego dać nawet kopię umowy i
    > udzielić informacji.

    Wiary temu dać nie mogę bo banki nade wszystko kochają pieniadze.
    A człowiek jest tam najmniej ważny.
    Bez wyroku sądu o nabyciu spadku tzw. doradca klienta pary z geby
    nie puści bo też nade wszystko kocha własny stołek a uprzejmość,
    a już w szczególności wydanie kopii umowy może go kosztować posadę.

    Zapytam wprost.
    Pracujesz w banku, bank ci płaci lub w inny sposóob jesteś jego
    beneficjentem
    albo reprezentujesz jego interes?
    g.