  • 1. Data: 2003-09-30 14:39:16
    Temat: Pozostałości po nielegalnym oprogramowaniu
    Od: "Mike" <o...@k...chip.pl>

    Witam!
    Czy wyniku kontroli legalności oprogramowania (przez BSA bądź wydział PG
    policji) mogę zostać ukarany za nielegalne oprogramowanie, które przed
    kontrolą usunąłem (odinstalowałem), jednakże nie wyczyściłem pozostawionych
    przez te programy śmieci (wpisów do rejestru, plików użytkownika itd.)? A co
    z plikami które zostały za pomocą nielegalnego oprogramowania utworzone -
    np. dokumenty worda, corela itp.? Czy mogą się znajdować na dysku? Bardzo
    proszę o podanie źródeł prawnych które te sprawy regulują.

    Mike

  • 2. Data: 2003-10-01 06:31:25
    Temat: Re: Pozostałości po nielegalnym oprogramowaniu
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Kłaniam się, dnia wto 30. września 2003 16:39 ktoś podpisujący się jako Mike
    napisał(a):

> [...]
    > kontrolą usunąłem (odinstalowałem), jednakże nie wyczyściłem
    > pozostawionych przez te programy śmieci (wpisów do rejestru, plików

    Czy w wyniku kontroli policji mogę zostać ukarany za kradziony towar, który
    przed kontrolą wyrzuciłem przez okno, jednakże w pokoju zostały opakowania
    i pozostałości po tym towarze?

    Czy w wyniku kontroli policji mogę zostać ukarany za morderstwo, jeśli trupa
    przed kontrolą wyrzuciłem przez okno, jednakże w pokoju zostały ślady krwi?

> [...]
    > oprogramowania utworzone - np. dokumenty worda, corela itp.? Czy mogą się
    > znajdować na dysku? Bardzo proszę o podanie źródeł prawnych które te

    To już kwestia traktowania tego jako dodatkowy dowód. Bo same dokumenty, o
    ile nie zawierają treści chronionych prawem autorskim, to możesz mieć. W
    końcu ja mam np. całą płytkę z wzorami pism w formacie .doc, a nie mam
    MS-Worda. Natomiast w połączeniu z innymi dowodami może to być zapewne
    potwierdzenie tego, że aktywnie korzystałeś z kradzionego oprogramowania.

    BTW: Zastanawia mnie, dlaczego w przypadku typowych przestępstw ludzie
    zazwyczaj zastanawiają się jak ich nie popełniać, zaś w przypadku
    przestępstw na prawie autorskiem nie ma zastanowienia ,,może nie będę
    kradł'' tylko pojawiają się przemyślenia ,,jak nie da się złapać''.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Nie próbuj uczyć świni śpiewu. Stracisz swój czas, a i świnię zdenerwujesz.

  • 3. Data: 2003-10-01 12:29:47
    Od: "Janusz J" <c...@w...pl>

    Nie - nie zostaniesz ukarany, gdyż liczy się tylko stan faktyczny, czyli
    zainstalowane programy.
    Pozdr
    Janusz

  • 4. Data: 2003-10-01 13:53:35
    Od: poreba <d...@p...com>

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> popełnił 01 paź 2003 na
    pl.soc.prawo utwór news:bldscs$ld2$1@serwus.bnet.pl:

    > Czy w wyniku kontroli policji mogę zostać ukarany za kradziony towar,
    > który przed kontrolą wyrzuciłem przez okno, jednakże w pokoju zostały
    > opakowania i pozostałości po tym towarze?

    A dopuszczasz możliwość, zainstalowania programu przez legalnego
    użytkownika?

    > Czy w wyniku kontroli policji mogę zostać ukarany za morderstwo, jeśli
    > trupa przed kontrolą wyrzuciłem przez okno, jednakże w pokoju zostały
    > ślady krwi?

    Za morderstwo niekoniecznie, czy ślady krwi są jednoznacznym dowodem
    przeciwko _właścicielowi_ mieszkania?

    > To już kwestia traktowania tego jako dodatkowy dowód. Bo same
    > dokumenty, o ile nie zawierają treści chronionych prawem autorskim, to
    > możesz mieć.
    Ale już wpisów w rejestrze to nie?

    BTW zaiste ciekawe dlaczego większość ludzi uznaje prawo własności do
    rzeczy, a jakoś za ten pomysł na koło nie chcą płacić...

    --
    pozdro
    poreba

  • 5. Data: 2003-10-01 15:20:01
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
    > Za morderstwo niekoniecznie, czy ślady krwi są jednoznacznym dowodem
    > przeciwko _właścicielowi_ mieszkania?

    poza tym nie wiem jak w polsce ale w stanach, nie ma trupa nie ma morderstwa
    :) przynajmniej w wiekszosci przypadkow

  • 6. Data: 2003-10-03 13:53:26
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

> [...]
    > np. dokumenty worda, corela itp.? Czy mogą się znajdować na dysku? Bardzo
    > proszę o podanie źródeł prawnych które te sprawy regulują.

    Przecież mowa jest o nielegalnym oprogramowaniu, a nie o plikach z danymi,
    które mogłeś otrzymać emailem.
    Nie wiem czy są jakieś źródła prawne dotyczące plików utworzonych przez
    nielegalne oprogramowanie.
    SOTB

  • 7. Data: 2003-10-03 13:59:00
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    SOTB wrote:

    > Przecież mowa jest o nielegalnym oprogramowaniu, a nie o plikach z
    > danymi, które mogłeś otrzymać emailem.
    > Nie wiem czy są jakieś źródła prawne dotyczące plików utworzonych
    > przez nielegalne oprogramowanie.

    Nie wiem o ile to prawda, ale informacje zapisane np w pliku .doc
    pozwalają jednoznacznie zidentyfikować komputer, na którym dany
    dokument został stworzony i komputery, na których dokonano kilku jego
    ostatnich modyfikacji. Podobno w ten sposób udało się udowodnić komuś
    stworzenie któregoś popularnego wirusa