  • 31. Data: 2008-01-01 07:41:44
    Temat: Re: Posiadanie policja i ochrona
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam pisze:

    > a w jakiej formie przenosi się własność nieruchomości albo ustanawia
    > odrębną własność lokalu?

    Zasadniczo notarialnie, ale ta faktura za coś chyba jest, czyż nie?

    Jeśli nie ma do tego aktu notarialnego i gość wykorzystał np. jej
    niewiedzę, że akt notarialny jest zasadniczo konieczny, to IMHO to
    podpada pod oszustwo - doprowadził do niekorzystnego rozporządzenia mieniem.

  • 32. Data: 2008-01-01 11:59:11
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andrzej Lawa pisze:
    > Zasadniczo notarialnie, ale ta faktura za coś chyba jest, czyż nie?

    tytułu prawnego nie daje

    > Jeśli nie ma do tego aktu notarialnego i gość wykorzystał np. jej
    > niewiedzę, że akt notarialny jest zasadniczo konieczny, to IMHO to
    > podpada pod oszustwo - doprowadził do niekorzystnego rozporządzenia mieniem.

    a to płacić wcześniej nie można?

    KG

  • 33. Data: 2008-01-01 22:10:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam pisze:

    > tytułu prawnego nie daje

    OK. Ale implikuje, że papier na tytuł prawny powinien gdzieś być. O ile
    ktoś nie zrobił jakiegoś kantu.

    > a to płacić wcześniej nie można?

    Jasne, że można. Tylko za co?

    ATSD to ciekawe czy oprócz faktury była jakaś umowa...

  • 34. Data: 2008-01-02 04:42:49
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andrzej Lawa pisze:
    > OK. Ale implikuje, że papier na tytuł prawny powinien gdzieś być. O ile
    > ktoś nie zrobił jakiegoś kantu.

    nic nie implikuje

    > Jasne, że można. Tylko za co?

    kupowałeś kiedyś mieszkanie od dewelopera?

    KG

  • 35. Data: 2008-01-02 10:19:14
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Pytanie, czy MUSI byc umowa, żeby przykładowo sąd orzekł o przeniesieniu praw do
    lokalu na nabywce/płatnika faktury jako
    sposobowi zaspokojenia roszczenia.
    Ciekawe byłyby jakies casusy.
    W sumie paradoksalnie chyba łatwiej byłoby nabywczyni, gdyby sprzedawca nie miał z
    czego lub nie chciał zwrócić
    zapłaconej kwoty, niz gdyby zaproponował zwrot pieniedzy.
    JaC

    -----

  • 36. Data: 2008-01-03 02:37:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam pisze:

    > nic nie implikuje

    > kupowałeś kiedyś mieszkanie od dewelopera?

    Mieszkanie nie, ale firma budowała dla mnie dom w stanie surowym - jest
    faktura i żadnych aktów notarialnych (z nimi). Tyle że ziemia moja ;)