  • 21. Data: 2007-12-28 14:35:22
    Temat: Re: Posiadanie policja i ochrona
    Od: Jacek Soltysik <j...@w...pl>

    witek pisze:

    > ale nie ma też że mieszka.
    >
    > właściciel to właściciel, lokator to lokator a posiadacz to posiadacz
    > i trzeba umieć posługiwać się właściwym słownictwem.

    nie ma też tam nic o tym, że nie jest terrorystą, więc trzeba też
    założyć taki przypadek, że ochroniarz chronił budynek przed wysadzeniem...

  • 22. Data: 2007-12-28 14:57:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > Raczej przekroczenie uprawnień z ustawy o ochronie osób i mienia, a nie
    > 191 kk. Częścto się o tym zapomina, a to o wiele korzystniejsza
    > sytuacja, bowiem ściganie następuje z urzędu.

    191KK też z urzędu. Plus licho wie, na ile ów "ochroniarz" pod ustawę o
    ochronie mienia podpada - może zwykły cieć przemianowany przez wielkiego
    pana właściciela na "ochronę".

    > Skoro weszli bez tego, to wniosek, że nie było to niezbędne. Czasem
    > wystarczy porozmawiać, a nie pchać się na siłę.

    Rozmawiać to można z rozumnym człowiekiem.

  • 23. Data: 2007-12-28 18:24:20
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    witek wrote:

    > o przepraszam
    > poukładaj sobie wg. godziny i porównaj kto co napisał wcześniej.

    O przepraszam, fizycznie niemożliwe jest żebyś odpowiedział na post który
    jest napisany później od twojej odpowiedzi. Spójrz na to na co odpisałeś, i
    spójrz na swoją odpowiedź.

    Jacek napisał o sytuacji kiedy bezprawnie uniemożliwia ci wejście do
    mieszkania. Ty odpowiedziałeś że nie może wejść dopóki go nie wpuścisz. Nie
    uważasz że odpowiedź była troche nie na temat?

    p. m.

  • 24. Data: 2007-12-28 19:33:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mvoicem wrote:

> [...]
    > mieszkania. Ty odpowiedziałeś że nie może wejść dopóki go nie wpuścisz. Nie
    > uważasz że odpowiedź była troche nie na temat?

    Napisał że właściciel nie może wejść do lokalu.
    Z faktu że "właściciel" jest właścicielem nie wynika, że ma prawo tam wejść.
    Uściślił o co chodzi dopiero później.

  • 25. Data: 2007-12-29 23:11:25
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    To czego właścicielką jest właścicielka???
    JaC

    -----

  • 26. Data: 2007-12-31 08:00:19
    Od: Paweł <b...@m...com>

    wiadomości news:9ald45-lph.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    > A jakieś konkrety?
    > Bo jak to mieszkanie wynajęte komuś, to jasne że ten ktoś nie musi
    > właściciela wpuszczać.

    Jeden Pan za własne pieniądze i na własnej ziemi zbudował dom wielorodzinny.
    Część sprzedał jako odrębne mieszkania.
    Najwyraźniej od jednej Pani wziął trochę za mało kasy i teraz próbuje
    korzystając z jakichś kruczków prawnych Pani się pozbyć utrudniając jej przy
    okazji życie (posesja jest zamykana na łańcuch, ochrona nie wpuszcza gości
    tej Pani). Pani ma wprawdzie fakturę za mieszkanie i potwierdzenie zapłaty,
    nie majednakjakiegoś tam tytułu prawnego do zamieszkania.

    --
    Paweł
    wszytkie posty z gmail.com i googlemail.com kasuję bez czytania

  • 27. Data: 2007-12-31 08:59:00
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Skacząc trochę w bok od wątku sprawdził bym, czy grunt jest własnością pana, czy w
    wieczystej dzierżawie od gminy lub
    skarbu państwa.
    I poszukał i dobrze zabezpieczył umowe o wybudowanie mieszkania, może z notarialną
    kopią gdzieś u rodziny.
    JaC

    -----

  • 28. Data: 2007-12-31 12:37:41
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał
    > Nie można sprzedać czegoś bez drogi dojazdowej?
    > To po co niby jest instytucja ustanowienia drogi koniecznej?

    On to miał na myśli, czyli po prostu, że jak się sprzeda coś a nie ma drogi
    to i tak ta droga jest - droga konieczna. Nawet użył tego pojęcia.

    Problem jest ciekawy. Co jeśli ktoś uniemożliwia korzystania z drogi
    koniecznej przez gościa nieruchomości dla której droga ta istnieje? W tym
    przypadku właściciel wystawił ochroniarza i nie wpuszczał gości sąsiada.
    Czy ma znaczenie jakieś, czy ta droga jest sądownie ustanowiona czy nie, to
    jak ma tam wchodzić dopóki nie ustanowi tego Sąd?
    KC (art. 352) stanowi, że prawo do korzystania z służebności nieruchomości
    (tu drogi dojściowej?) jest chronione jak posiadanie (posiadanie
    służebności), mylę się?
    Czyż więc ten kto chciał przejść nie mógł zastosować ochrony posiadania
    (posiadania służebności) i domagać się przepuszczenia? A ochroniarz który
    blokował drogę nie naruszał wartości prawem chronionej i wtedy można by się
    przed nim bronić obroną konieczną??? A przynajmniej Policja powinna może
    zablokować bezprawne działanie ochroniarza polegająca na nie wpuszczaniu?
    Tylko jakie bezprawne działanie ewentualnie: naruszenie nietykalności
    gościa, złośliwe niepokornie...? W końcu on tylko zasłaniał ciałem wejście.

  • 29. Data: 2008-01-01 05:41:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paweł pisze:

> [...]
    > okazji życie (posesja jest zamykana na łańcuch, ochrona nie wpuszcza gości

    No to policjanci nie dopełnili obowiązków.

    > Pani ma wprawdzie fakturę za mieszkanie i potwierdzenie zapłaty,
    > nie majednakjakiegoś tam tytułu prawnego do zamieszkania.

    To jest właśnie tytuł prawny do mieszkania.

  • 30. Data: 2008-01-01 06:09:36
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andrzej Lawa pisze:

    > To jest właśnie tytuł prawny do mieszkania.

    a w jakiej formie przenosi się własność nieruchomości albo ustanawia
    odrębną własność lokalu?

    KG