    From: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Posiadanie policja i ochrona
    Date: Mon, 31 Dec 2007 13:37:41 +0100

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał
    > Nie można sprzedać czegoś bez drogi dojazdowej?
    > To po co niby jest instytucja ustanowienia drogi koniecznej?

    On to miał na myśli, czyli po prostu, że jak się sprzeda coś a nie ma drogi
    to i tak ta droga jest - droga konieczna. Nawet użył tego pojęcia.

    Problem jest ciekawy. Co jeśli ktoś uniemożliwia korzystania z drogi
    koniecznej przez gościa nieruchomości dla której droga ta istnieje? W tym
    przypadku właściciel wystawił ochroniarza i nie wpuszczał gości sąsiada.
    Czy ma znaczenie jakieś, czy ta droga jest sądownie ustanowiona czy nie, to
    jak ma tam wchodzić dopóki nie ustanowi tego Sąd?
    KC (art. 352) stanowi, że prawo do korzystania z służebności nieruchomości
    (tu drogi dojściowej?) jest chronione jak posiadanie (posiadanie
    służebności), mylę się?
    Czyż więc ten kto chciał przejść nie mógł zastosować ochrony posiadania
    (posiadania służebności) i domagać się przepuszczenia? A ochroniarz który
    blokował drogę nie naruszał wartości prawem chronionej i wtedy można by się
    przed nim bronić obroną konieczną??? A przynajmniej Policja powinna może
    zablokować bezprawne działanie ochroniarza polegająca na nie wpuszczaniu?
    Tylko jakie bezprawne działanie ewentualnie: naruszenie nietykalności
    gościa, złośliwe niepokornie...? W końcu on tylko zasłaniał ciałem wejście.