  • 11. Data: 2007-03-17 13:00:25
    Temat: Re: Pornografia internetowa
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 17-03-2007 o 11:02:44 zbihniew <z...@a...me> napisał(a):

    > Ale żeby uzyskać dostęp, musi pobrać je na swój komputer, choćby do
    > pamięci tymczasowej.

    Nie koniecznie. Sytuacje i tak hipotetyczne :)

    > Chyba mogą mu skoczyć.
    > Zwroc uwage, ze (przynajmniej teoretycznie) polscy obywatele mogą być
    > sądzeni wg przepisów polskiego kodeksu karnego niezależnie czy czynu
    > dopuszczą się w Polsce, czy poza jej granicami. Za konopie w Holandii
    > albo stosunek z 14-latką na Malcie możesz pójść siedzieć w Polsce.

    Wlasnie do tego zmierzam. Tylko, ponownie, porownania 'fizyczne' czesto
    moga byc mylace. Jesli mamy sytuacje:
    gdzie popelnione jest przestepstwo? W A czy B ... a moze gdzies w
    wirtualnej, nieokreslonej prawem, przestrzeni. Przykladowo - obywatel B ma
    szkrzynke pocztowa w A; w mailach ma zdjecia 'zakazane'. Popelnil
    przestepstwo w A?

    Teraz sytuacja odwrotna:
    Opisowo: Obywatel panstwa A umiescil sobie na skrzynce pocztowej z panstwa
    B 'zakazane' zdjecie. Czy popelnil przestepstwo?

    Skad obywatel A lub B ma wiedziec, do ktorego panstwa nalezy dany serwer?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 12. Data: 2007-03-17 13:46:57
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Zdaje się, że projekt ustawy przewiduje śledzenie połączeń i zakaz
    przeglądania takich stron nawet na zagranicznych serwerach. A to już jest
    przerażające. Wielki krok w kierunku państwa policyjnego.

    --
    Lukasz

  • 13. Data: 2007-03-17 14:08:02
    Od: "ML" <o...@g...pl>

    Lukasz <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał(a):

    > Zdaje się, że projekt ustawy przewiduje śledzenie połączeń i zakaz
    > przeglądania takich stron nawet na zagranicznych serwerach. A to już jest
    > przerażające. Wielki krok w kierunku państwa policyjnego.

    A skąd masz takie informacje? Mi się udało tylko znaleźć projekt zmiany
    kodeksu karnego:
    http://orka.sejm.gov.pl/Druki5ka.nsf/wgdruku/1494
    Według niego zakazane będzie tylko rozpowszechnianie materiałów
    pornograficznych (lub tworzenie, przechowywanie itp. W CELU
    rozpowszechniania). Są jeszcze jakieś inne projekty na ten temat?

  • 14. Data: 2007-03-17 14:15:24
    Od: Kserkses <k...@a...pl>

    Lukasz wrote:
    > Zdaje się, że projekt ustawy przewiduje śledzenie połączeń i zakaz
    > przeglądania takich stron nawet na zagranicznych serwerach. A to już jest
    > przerażające. Wielki krok w kierunku państwa policyjnego.

    coz... zagraniczne proxy zarobia na kartach kredytowych rodakow
    poszukujacych porno bezpiecznie, niewykrywalnie. Siec Tor sie
    spopularyzuje. A nie gieldzi ebedzie mozna za krocie kupic plytke z
    golymi babami... Nie moa to jak "madre" posuniecie...

    --
    Kserkses

  • 15. Data: 2007-03-17 18:21:22
    Od: "japo" <s...@j...pl>

> [...]
    > dopuszczą się w Polsce, czy poza jej granicami. Za konopie w Holandii albo
    > stosunek z 14-latką na Malcie możesz pójść siedzieć w Polsce.

    za jechanie ponad 130km/h na niemieckiej autobanie też powinno się dostać
    mandat w kraju?

  • 16. Data: 2007-03-17 21:08:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    zbihniew wrote:

> [...]
    > dopuszczą się w Polsce, czy poza jej granicami. Za konopie w Holandii
    > albo stosunek z 14-latką na Malcie możesz pójść siedzieć w Polsce.

    Taaak?

    Skasowali Art. 111. § 1. KK (który głosi, że "Warunkiem
    odpowiedzialności za czyn popełniony za granicą jest uznanie takiego
    czynu za przestępstwo również przez ustawę obowiązującą w miejscu jego
    popełnienia.")

    PS: a w Hiszpanii można i z 13-latką ;->

  • 17. Data: 2007-03-17 22:25:40
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 17-03-2007 o 14:46:57 Lukasz <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał(a):

    > Zdaje się, że projekt ustawy przewiduje śledzenie połączeń i zakaz
    > przeglądania takich stron nawet na zagranicznych serwerach. A to już jest
    > przerażające. Wielki krok w kierunku państwa policyjnego.

    Juz mniejsza o projekt tej ustawy (chociaz glupota moze z tego wyjsc
    nieprzecietna). Do rozpoczecia tematu zmobilizowal mnie erotyczny spam na
    grupie. W pewnym sensie - jest to rozpowszechnianie materialow
    pornograficznych na terenie RP. Nie kazdy musi znac sie na medycznym
    angielskim i kliknie 'niechcacy' w jakis adres zawierajacy hasla 'cock',
    'fallus', 'uterus'. Tym samym spamer naklania niewinnego obywatela do
    popelnienia przestepstwa ;)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.