  • Data: 2002-01-11 00:10:13
    Temat: Re: Poreczyciel
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz A. Skorża" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:a1k3ts$kom$1@news.onet.pl...

    > Chyba jednak trzeba z nim porozmawiac żeby cos w tym kierunku zrobil (tzn
    > zapłacenia długu)

    Próbój. A następnym razem nie poręczaj.

    > I naprawde banku to nie bedzie obchodziło że zostanie mi koło 300 zł na
    cały
    > miesiac (czynsz, woda itd) i utzrymanie 3 osobowej rodziny -

    Możesz spróbować negocjować z bankiem - bankowi zależy na odzyskaniu kasy, a
    nie na zagłodzeniu dłużnika (zagłodzony na śmierć niczego już nie spłacisz).
    ATSD to czy czasem nie ma jakichś przepisów, ile człowiekowi na utrzymanie
    trzeba miesięcznie zostawić? Czy to tylko przy wyliczaniu rat przy
    zawieraniu umowy kredytowej?

    > gdzie tu sprawiedliwość?

    Śmierć zwykł mawiać: NIE MA SPRAWIEDLIWOŚCI - JESTEM TYLKO JA (patrz:
    książki T.Pratchetta).

    > Wiem że on ma troche ziemi i sprzetu rolniczego, czemu bank tego nie
    > zabierze tylko czepia sie biedaków (czyli mnie :) )

    Bank działa w interesie swoim i innych swoich klientów (np. posiadaczy
    lokat, którzy czekają na swoją kasę) dlatego też stara się ściągnąć tak, jak
    może najszybciej. Nie może wymusić zwrotu długu przy pomocy np. mordobicia
    (i niczego nie sugeruję!) więc działa tak, jak umożliwia mu to prawo -
    "sprawiedliwość" nie ma nic do rzeczy...