  • 1. Data: 2003-11-05 23:51:10
    Temat: Poradzcie przy odwolaniu.
    Od: Nomysz <s...@...pl>

    Witam.
    Mam pewna prosbe. Sam sobie raczej nie poradze wiec chcialem zasiegnac
    malej rady.
    Jak ma wygladac odwolanie od wyroku ??? Moge to sam napisac, czy mam sie
    udac do jakiegos prawnika ?? Jakiej argumentacji uzywac ??
    Przyblize moze najpierw sprawe.
    Wyrok dostalem za jazde na rowerze w stanie nietrzewosci. Dziwi mnie to,
    ze w wyroku podali pierwszy pomiar, zamias kolejnych lub chociaz
    sredniej z 3 pomiarow (roznica znaczaca... kolejne byly o 1/4
    mniejsze).Wyrok jest dla mnie niezbyt korzystny. Ukarano mnie tak:

    - 40 stawek dziennych (10 zl stawka dzienna). Dziwne okreslenie. Mam
    rozumiec ze mam po prostu zaplacic 400 zeta ??
    - zakaz prowadzenia pojazdow mechanicznych na okres roku (dotyczy
    pojazdow okreslonych w kategorii B - czy do tego lapie sie rower ??)
    - wplata na jakis tam fundusz 50 zeta.
    - zwolnienie z oplaty za postepowanie.

    Doradzcie co mam zrobic. Jak argumentowac odwolanie ?? Jako ze jestem
    studentem na utzymaniu rodzicow nie mam za bardzo na zaplacenie kary.
    Poza tym prawo jazdy... Czy zatrzymanie go na rok jest rownoznaczne z
    utrata ?? Czy po roku je odzyskam i bedzie jak dawniej ? Czy nie dlao by
    sie jakos wynegocjowac skrocenia tego zakazu ? No i wlasnie... bede mogl
    jezdzic rowerem ? A w ogole to nigdzie nie napisano, do kiedy i gdzie
    mam zaplacic kare. Nie ma jakichs okreslonych terminow ??

    Naprawde prosze o pomoc. Wiem, ze zrobilem zle...wiem ze musze poniesc
    kare...Ale szczerze mowiac cos takiego ma maly charakter "edukacyjny".
    Naprawde nie stac mnie na ta kare. Wiem, moglem pomyslec wczesniej, ale
    stalo sie. Czy sa jakies szanse na powodzenie ??

    Dzieki i pozdrawiam
    Sz

  • 2. Data: 2003-11-06 10:56:53
    Temat: Re: Poradzcie przy odwolaniu.
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > - 40 stawek dziennych (10 zl stawka dzienna). Dziwne okreslenie.

    Dlaczego dziwne? Grzywne wymierza sie wlasnie w stawkach dziennych
    okreslajac kwote jednej stawki.

    > Mam
    > rozumiec ze mam po prostu zaplacic 400 zeta ??

    Prosta arytmetyka - 40 * 10 = 400 :-)

    > - zakaz prowadzenia pojazdow mechanicznych na okres roku (dotyczy
    > pojazdow okreslonych w kategorii B - czy do tego lapie sie rower ??)

    kategoria B nie ma nic wspolnego z rowerami

    pdr
    Olo

  • 3. Data: 2003-11-06 13:37:28
    Od: Nomysz <s...@...pl>

    > kategoria B nie ma nic wspolnego z rowerami

    A czy zatrzymanie prawka na rok jest rownoznaczne z jego calkowita
    utrata, tzn. czy czeka mnie ponowny kurs i ponowny egzamin ?? Czy po
    prostu po roku dostane je do reki i bedzie jak dawniej ?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-11-06 19:52:31
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > A czy zatrzymanie prawka na rok jest rownoznaczne z jego calkowita
    > utrata,

    Zatrzymanie na rok jest równoznaczne zatrzymaniu na rok. :-) Po uplywie tego
    terminu mozesz sobie jezdzic do woli.

    > tzn. czy czeka mnie ponowny kurs i ponowny egzamin ??

    Nie sadze

    pdr
    Olo

  • 5. Data: 2003-11-06 23:41:55
    Od: Nomysz <s...@...pl>

    > Nie sadze

    Ehh... tylko czemu niektorzy pisza cos innego ?? Wie ktos moze na 10%
    jak wyglada ta sprawa ??

  • 6. Data: 2003-11-07 00:29:13
    Od: Nomysz <s...@...pl>

    > Ehh... tylko czemu niektorzy pisza cos innego ?? Wie ktos moze na 10%
    > jak wyglada ta sprawa ??

    nosz... mialo byc 100%... :)

  • 7. Data: 2003-11-07 17:49:33
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Uzytkownik "Nomysz" <s...@...pl> napisal w wiadomosci

> [...]

    Powyzej roku, ponowny egzamin.

    Leszek

  • 8. Data: 2003-11-15 19:59:21
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    > ze w wyroku podali pierwszy pomiar, zamias kolejnych lub chociaz
    > sredniej z 3 pomiarow (roznica znaczaca... kolejne byly o 1/4

    Proste: pierwszy pomiar był robiony najbliżej czasu czyny, a zatem
    najlepiej oddaje stan jaki obowiązywał w momencie popełnienia
    przestępstwa. Nigdy nie wyciąga się średniej :) Normalne jest to że z
    czasem alkohol jest wydalany z organizmu.
    Jeśli różnice w nieodległych czasowo badaniach są dziwne (duże,
    nielogiczne) rozważyłbym kwestionowanie w apelacji tego elementu
    stanu faktycznego (tzw. błąd w ustaleniach faktycznych) wnosząc np. o
    przeprowadzenie dowodu z dokumentu potwierdzającego legalizację
    probierza trzeźwości

> [...]
    (dotyczy
    > pojazdow okreslonych w kategorii B - czy do tego lapie sie rower ??)

    Co prawda nie napisałeś ile alkoholu wykazało badanie ale wyrok
    generalnie nie robi wrażenia surowego.

    > Poza tym prawo jazdy... Czy zatrzymanie go na rok jest
    rownoznaczne z
    > utrata ??

    Po roku je odzyskasz bez egzaminu. Egzamin by Cię czekał gdybyś
    miał zakaz dłuższy niż rok

    >Czy nie dlao by
    > sie jakos wynegocjowac skrocenia tego zakazu ?

    Nie. Rok to najniższy wymiar a zakaz jest tu obligatoryjny.
    Jedyna droga do jego obejścia to ewentualne warunkowe umorzenie
    postępowania. Przy warunkowym umorzeniu zakaz staje się
    fakultatywny i można z niego zrezygnować. W praktyce masz szansę
    na warunkowe umorzenie tylko wtedy gdy nie byłeś dotąd karany a
    alkoholu było mniej niż promill

    >No i wlasnie... bede mogl
    > jezdzic rowerem ?

    Tak, o ile Sąd obok zakazu dot. pojazdów mechanicznych (oblig przy
    skazaniu - art. 42 § 2 k.k.) nie orzekł drugiego zakazu dot. rowerów
    (zakaz taki jest możłiwy ale jest fakultatywny - zob. art. 42 § 1 k.k.)

    >A w ogole to nigdzie nie napisano, do kiedy i gdzie
    > mam zaplacic kare. Nie ma jakichs okreslonych terminow ??

    Są. Dowiesz się o nich jak wyrok się uprawomocni. Sąd wezwie Cię do
    uiszczenia grzywny i świadczenia pieniężnego wskazując namiary i
    termin. Grzywnę można rozłożyć na raty. Świadczenie teoretycznie też
    ale tu już należy negocjować z instytucją na rzec zktórej masz zapłacić
    to świadczenie a nie z Sądem

    > kare...Ale szczerze mowiac cos takiego ma maly
    charakter "edukacyjny".

    Mały? Rozwiń myśl, chętnie poczytam. A co miałoby większy?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2003-11-16 10:28:22
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Nie. Rok to najniższy wymiar a zakaz jest tu obligatoryjny.

    Najniższy wymiar to 6 miesięcy a nie rok.

    Leszek

  • 10. Data: 2003-11-16 11:06:31
    Od: kam <X...@X...plX>

    Leszek wrote:
    > Najniższy wymiar to 6 miesięcy a nie rok.

    Art. 43. § 1. Jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, pozbawienie praw
    publicznych oraz zakazy wymienione w art. 39 pkt 2 lub 3 orzeka się w
    latach, od roku do lat 10.

    stanowi inaczej? gdzie?

    KG