  • 1. Data: 2005-05-05 19:11:09
    Temat: Pomyłka w cenie na www a możliwość zakupu po tej cenie
    Od: Norbert <w...@t...pl_WYTNIJ>

    witam,

    czy sklep internetowy (mający odpowiednik w rzeczywistym sklepie "na
    ulicy") ma obowiązek sprzedać coś po cenie zamieszczonej na www, nawet
    jeśli ta cena jest wynikiem pomyłki? np. monitor w cenie 3zł powiedzmy
    (ewidentna pomyłka).

    czy jest jakieś prawne uzasadnienie? bo wiem, że jeśli w sklepie jest na
    metce cena "pomylona" to sklep musi to za taką cenę sprzedać - ja już
    tak coś kupiłem.

    wie ktoś jak to jest?

  • 2. Data: 2005-05-05 20:12:06
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > czy jest jakieś prawne uzasadnienie? bo wiem, że jeśli w sklepie jest na
    > metce cena "pomylona" to sklep musi to za taką cenę sprzedać - ja już
    > tak coś kupiłem.

    Za 3 zl na pewno ci sie nie uda ... sądy też mają swoją odrobine
    inteligencji i korzystaja z KC.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2005-05-05 22:30:30
    Od: Łukasz Kalbarczyk <l...@p...net>

    Norbert <w...@t...pl_WYTNIJ> pisze:
    > czy sklep internetowy (mający odpowiednik w rzeczywistym sklepie "na
    > wie ktoś jak to jest?

    A nie było napisane, że to nie jest oferta handlowa
    w rozumieniu któregoś tam paragrafu KC?

    --
    ŁK http://moze.przeczytaj.sobie.to

  • 4. Data: 2005-05-05 23:05:31
    Od: Norbert <w...@t...pl_WYTNIJ>

    Łukasz Kalbarczyk napisał(a):

    > A nie było napisane, że to nie jest oferta handlowa
    > w rozumieniu któregoś tam paragrafu KC?

    tak, jest.

    czyli taki tekst załatwia wszystko, tak?

  • 5. Data: 2005-05-10 15:34:12
    Od: Norbert <w...@t...pl_WYTNIJ>

    Norbert napisał(a):
> [...]
    > ulicy") ma obowiązek sprzedać coś po cenie zamieszczonej na www, nawet
    > jeśli ta cena jest wynikiem pomyłki? np. monitor w cenie 3zł powiedzmy

    no i sprawa miała dziś swoja część dalszą, posłuchajcie:

    Wchodzę, pytam, pan przynosi. Ładne pudełko a w środku karta wifi, obok
    kartka z wydrukowanym zamówieniem a na niej cena 1,32zł. Kładzie mi to i
    mówi, żebym poczekał na innego "operatora" transakcji. Przychodzi
    "operator" bierze kartę, chce wklepywać do kompa i spogląda na cenę..
    nic nie mówiąc wychodzi na zaplecze, po chwili wraca i bez dalszych
    wyjaśnień mówi, że koszt karty to 120zł. Ja mówię, że na www zamawiałem
    w innej cenie. On na to cieńkim głosikiem, że to była pomyłka bo ta
    karta jest warta 200zł i on nie wie skąd taki bład i przeprasza, że mnie
    wprowadzono w błąd. Zrezygnowałem.

    Pytanie:
    czy z takim wydrukowanym _u nich_ zamówieniem mógłbym się upierać przy
    cenie 1,32zł?

  • 6. Data: 2005-05-11 07:58:29
    Od: Tomasz <t...@p...onet.pl>

    Norbert napisał(a):

    > Pytanie:
    > czy z takim wydrukowanym _u nich_ zamówieniem mógłbym się upierać przy
    > cenie 1,32zł?

    Jezeli mieli w widocznym miejscu napisane ze kosztuje 1,32 zl to
    spokojnie mozesz nawet pojsc z tym do sadu. Cena jest orzeczeniem woli
    sprzedajacego, ze po takiej cenie jest jego towar. Mozesz to wykorzystac
    kupujac hurtowa ilosc a oni powinni ci go sprzedac, chyba ze juz im sie
    asortyment wyczerpal.
    A jak nie chcesz lazic po sadach, klucic sie to sobie odpusc.

    Tomasz

  • 7. Data: 2005-05-11 16:34:16
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Tomasz wrote:

    > Jezeli mieli w widocznym miejscu napisane ze kosztuje 1,32 zl to
    > spokojnie mozesz nawet pojsc z tym do sadu. Cena jest orzeczeniem woli
    > sprzedajacego, ze po takiej cenie jest jego towar.

    Moze pojsc do sadu, tylko po co? Sprawy nie wygra.

    --
    KRZYZAK