    From: l...@v...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pomóżmy tym pracownikom dot. WYNAGRODZEŃ
    Date: 17 Jul 2004 08:55:53 +0200

    > Dnia 16 Jul 2004 16:48:45 +0200, l...@v...pl naskrobał(a):

    > jak to nie ma - egzekucja sie toczy od dłuższego czasu a komornik nie może
    > wykonać wyroku sądu RP a zachodzi podejrzenie że dłużnik ukrywa majątek (
    > bo nieżle prosperuje).

    Wyjawienie majątku:
    na obecnym etapie toczy się już post.egzekucyjne, jak więc wszcząc post. o
    wyjawienie majątku, nie ma nawet tytułu wykonawczego, albowiem jest u komornika,
    chyba, że odpis wyroku plus dodatkowo pismo od dłużnika obrazujące stan
    egzekucji, dodam tylko iż w sprawie mojej znajomej egz. toczy się dopiero od
    miesiąca i de facto komornik "tylko" zajął rachunek bankowy. Czy można wnieść o
    poinformowanie o skutkach zajecia ?

    FGŚ ?

    > zawsze lepiej z FGŚP bo w ciągu pare miesięcy (zwykle 1-3) otrzymuje się
    > część (zwykle do 3 średnich krajowych brutto ale bez zaliczki na pod doch)
    > swoich należności pracowniczych. Natomiast z masy upadłości dostaje sie w
    > miare jej sprzedaży - czytaj czesto 2 lata. Ponieważ syndyk musi majątek
    > zinwentaryzować, wycenić i zlicytować to trwa a ODSETKI nie biegną juz od
    > chwili ogłoszenia upadłości.

    Czy tylko wszczęcie postepowania upadłościowego daje możliwość zaspokojenia się
    z FŚG ? W jakich jeszcze innych wypadkach możliwe jest odzyskanie części
    pieniędzy z FŚG. (wierzytelnośc 3 tys + odsetki od 2002)

    > Tylko firmowe ( i to pewnie jedno z wielu)? no to się nie postarał.
    > Na dzień dobry dokonać zajęcia wierzytelności
    >
    > 1. Urząd Skarbowy na zwrot VAT-u
    - wnosić do komornika o zajęcie wierzytelności przysługujących dłużnikowi mojemu
    z tytułu zwrotu podatku VAT ?

    > 2. Kontrahentów - szczególnie tych z tytułu długoterminowych umów
    - taki wniosek już do komornika przyszykowano z podaniem adresów wierzycieli
    dłuznika

    > 3. Wszystkie banki (nie żartuje). Nie jest prawdą, że trzeba znać numer
    > rachunku bankowego, wystarczy nazwa firmy o numerze <nieznany> do centrali
    > każdego z banków a oni sobie z tym poradzą szybko. Poza tym taki zajęcie
    > spali firmie zdolność kredytową.
    - a jak w praktyce na to komornicy się zapatrują ?

    > 4. Komornik do urzędu komunikacji po spis aut firmowych.
    - ok
    > 5. Wierzyciele do urzędu geodezji w pobliskich miastach/powiatach w celu
    > znalezienia nieruchomości. Jak będą robić problemy to po pierwsze firmy nie
    > chroni ustawa o ochronie danych osobowych po drugie pokazać wyrok sądu
    > gdzie na klauzuli wykonalności pisze jak byk że urzędy muszą pomagać wam w
    > wypełnieniu jego.
    - to także do komornika czy samodzielnie ?

    > Czyli jest jakaś ruchmość zajęta? No to NA PIŚMIE kiedy odbędzie sie
    > licytacja zajętej ruchomości i wnioskować o niezwłoczny termin tj. 7 dni po
    > zajęciu.
    > Jak nie działa to skarga na czynności komornika do sądu cywilnego.

    Zajął komornik komputery - ale okazało się że US także i teraz coś komornik mówi
    o konieczności rozstrzygnięcia prawa do egzekucji

    > Poza tym przypomnieć, że brak czynności komornika i ewentualne narażenie
    > tym na szkodę wierzyciela oprócz odpowiedzialności dyscyplinarnej zakończy
    > sie sprawą cywilną o odszkodowanie ( zresztą dlatego każdy komornik ma
    > polise OC).
    >

    > Oprócz tego maksymalnie obrzydzić życie firmie tj
    > 1. Wpisać ich KRD
    - gdzie mogę o procedurze poczytac i kosztach (wierzytelnośc z wyroku Sądu Pracy
    o wynagrodzneie)
    > 2. Wpisać długi do KRS (ważne!!!)
    - jak ?
    > 3. Zawiadomić US o możliwości zawyżaniu kosztów poprzez niewypłacanie
    > należności pracowniczych i wpisywanie ich w koszty prowadzenia działalności
    > gospodarczej.
    - a to ciekawe bardzo mnie zaintrygowało z chęcią coś więcej się dowiem
    > 4. Zawiadomiść ZUS o podejrzeniu nieodprowadzania składek pracowniczych
    > przez pracodawce i podać okresy zatrudnienia.
    - to jużchyba wiedzą ;d