  • 1. Data: 2004-07-16 09:14:01
    Temat: Pomóżmy tym pracownikom dot. WYNAGRODZEŃ
    Od: l...@v...pl

    Oto link do artykułu zdesperowanych pracowników:
    http://serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34309,2180974.html

    POMÓŻMY IM W WALCE Z NIEUCZCIWYM PRACODAWCĄ WSPIERAJĄC POMYSŁAMI NA WINDYKACJE

    Jeśli ktoś nie chce klikać oto pełny txt. artykułu:

    Sąd ani komornik nie są w stanie ściągnąć zaległych pensji od właściciela firmy
    Wirma. - Nie płaciłem. Ale to wina pracowników... bo nie przynosili zysków -
    twierdzi. Komornik nie może się doszukać u niego żadnego majątku, a byli
    pracownicy wciąż czekają...

    Magdalena Lis, była menedżer Wirtualnej Firmy "Wirma", wciąż tropi, jak
    odzyskać od byłego pracodawcy pieniądze. Od niemal roku ma wyrok sądu pracy,
    który nakazuje wypłatę trzech pensji z 2002 roku. Ściągnięciem ok. 6 tys. od
    grudnia zajmuje się komornik. Nic nie odzyskał.

    - Muszę mu wskazać, gdzie ma szukać moich pieniędzy. Od znajomych dowiaduję
    się, co firma posiada. Dzwonię do komorników i podpowiadam: może samochód, a
    może sprzęt komputerowy albo konto, o którym komornicy nie wiedzą - opowiada
    pani Magdalena.

    Sędzia pracy Robert Grygiel tłumaczy, że takie prawo: - Ciężar udowodnienia, że
    pracodawca coś posiada, spoczywa na pracowniku. Obowiązkiem wierzyciela jest
    wskazać, z czego komornik ma ściągnąć pieniądze.

    Komornik przyznaje, że pani Magda "wyjątkowo dobrze z nim współpracuje". Ale
    rozkłada ręce: - Z pustego i Salomon nie naleje. A dłużnik twierdzi, że nic nie
    posiada. Jeśli oświadczy, że majątek nie jest jego, a firma nie przynosi
    dochodu, to nie możemy nic zrobić - twierdzi Marcin Baczyński, komornik sądowy.

    Udało im się zająć jedynie sprzęt komputerowy. Ale okazało się, że Wirma jest
    zadłużona też w urzędzie skarbowym i skarbówka również zajęła komputery. Teraz
    sąd musi rozstrzygnąć, kto ma większe do nich prawa: pracownicy czy urząd.

    Wyroki sądu mają też inni byli pracownicy Wirmy. Boją się przedstawiać, bo
    twierdzą, że będą spaleni wśród częstochowskich pracodawców. Asystentka ds.
    marketingu czeka na 3 tys. zł. Asystentka prezesa na 8 tys. zł. Główny
    księgowy - 14 tys. zł. - Pracodawca z miesiąca na miesiąc obiecywał wypłaty.
    Prosił, byśmy czekali. Byliśmy lojalni, więc pracowaliśmy. Ale ileż można -
    mówią.

    Wirma działa nadal. Prowadzi portal internetowy: www.wirma.pl.

    Janusz Gryczuk, prezes zarządu Wirmy, toczące się postępowanie uważa za
    niepotrzebne: - Oddałbym pieniądze, jak tylko firma stanęłaby na nogi. Wpadła w
    tarapaty z winy pracowników. Nie przyłożyli się i nie przynosili zysków. Teraz
    powoli wychodzimy na prostą i oddam zaległości - mówi Gryczuk. Twierdzi, że sam
    żyje z oszczędności. W firmie nic do niego nie należy. Teraz zatrudnia
    praktykantów z Politechniki. Pracują za zaświadczenie o odbytych praktykach.

    Pracownik może szukać zaległych pensji przez Państwową Inspekcję Pracy lub sąd
    pracy. W tym roku do częstochowskiego rejonowego Sądu Pracy 1870 pozwów o
    zapłatę wynagrodzenia złożyli mężczyźni, a 418 - kobiety. Pozwy o zaległości
    pensji powyżej 30 tys. zł rozpatruje sądu okręgowy. Rocznie ma ok. 20 takich
    spraw.

    Przemysław Pogłódek, rzecznik Państwowej Inspekcji Pracy w Katowicach: Żenujące
    jest tłumaczenie pracodawcy, że pracownicy nie zarobili na swoje pensje.
    Pracodawca ponosi ekonomiczne ryzyko działalności. Nie może go przenosić na
    zatrudnionych.

    Jacek Męcina z Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych: Wypłacanie
    wynagrodzeń jest obowiązkiem pracodawcy. Konfederacja uważa, że rzetelnie
    trzeba ten obowiązek wykonywać. Bo otrzymywanie pensji, to podstawowe prawo
    pracownika. Prawdziwy pracodawca rozumie, że najważniejszą wartością firmy są
    ludzie.

  • 2. Data: 2004-07-16 12:26:01
    Temat: Re: Pomóżmy tym pracownikom dot. WYNAGRODZEŃ
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 16 Jul 2004 11:14:01 +0200, l...@v...pl naskrobał(a):

    > Oto link do artykułu zdesperowanych pracowników:
    > http://serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34309,2180974.html
    >

    > POMÓŻMY IM W WALCE Z NIEUCZCIWYM PRACODAWCĄ WSPIERAJĄC POMYSŁAMI NA WINDYKACJE

    Nie rozumiem przecież ten komornik to jakaś sierota ostatnia. Dłużnik
    przyznał się jakoby żył z oszczędności więc musi je posiadać. Nie rozumiem
    na co czeka inspekcja pracy - na zbawienie? Powinna natychmiast złożyć
    zawiadomienie do prokuratora o popełnieniu przestępstwa ponieważ uporczywe
    uchylanie się od zapłaty wynagrodzenia jest ściaganie z KK.

    Opcja 1.
    Pracownicy powinni niezależnie zrobić to samo. A następnie razem z
    komornikiem pozew o sądowe wyjawienie majątku na podstawie art 913 KPC.
    Oprócz tego niezależnie wniosek do sądu gospodarczego wniosek o ogłoszenie
    upadłości likwidacynej dłużnika na podstawie ustawy prawo upadłościowe i
    naprawcze art 11 par 1 i 12 par 2 z powodu trwałej niezdolności dłużnika
    do regulowania długów.
    Jeżeli wniosek przejdzie to są spore szanse na otrzymanie wiekszości
    zaległych świadczeńpracowniczych z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń
    Pracowniczych - ale z tego co pamiętam dostają je tylko otatni pracownicy
    firmy, wiec czas działa nia niekorzyść.
    Kłopot jeżeli firma nie ma majątku nawet na ogłosznie upadłości.

    Opcja 2.
    Otrzymanie od komornika zawiadomienia od bezskuteczniej egzekucji
    komorniczej wobec sp z o.o. i na podstawie art 299 par 1 KSH przenieść
    klauzule wykonalności wyroków na cały zarząd (majątek prywatny) sp z o.o.

    Choć chyba najlepiej równolegle przerowadzić oba warianty bo zawiadomienie
    o bezskuteczniej egzekucji przyda sie do wniosku o upadłość sp z o.o. a
    ewentualna odmowa spowodowana brakiem majątku na ogłosznienie upadłości
    jest miażdzącym dokumentem pozwalającym uderzyć w majątek prywatny zarządu.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-07-16 14:48:45
    Od: l...@v...pl

> [...]
    > zawiadomienie do prokuratora o popełnieniu przestępstwa ponieważ uporczywe
    > uchylanie się od zapłaty wynagrodzenia jest ściaganie z KK.

    Z tego co mi wiadomo toczy się postępowanie przed Sądem Grodzki zainicjowane
    przez jednoego z pracowników (PiP uczestniczy w postępowaniu). Jednak na chwilę
    obecną wniosek pozwanego o przebadanie go przez biegłych specjalistów z zakresu
    psychiatrii, wstrzymał postępowanie.

    Czyli twierdzisz iż każdy z pracowników powinien złożyć doniesienie o
    popełnieniu przestępstwa ?
    Techniczne rozwiązanie: każdy z osobna, wystarczy jeden, wszyscy razem ?

    > Opcja 1.
    > Pracownicy powinni niezależnie zrobić to samo. A następnie razem z
    > komornikiem pozew o sądowe wyjawienie majątku na podstawie art 913 KPC.

    Wniosek o wyjawienie majątku - nie ma narazie dokumentu w spr. mojej znajomej z
    którego wynika iż egz. jest bezskuteczna, więc nie ma podstaw do wystąpienia z
    takim wnioskiem, chyba że dla poparcia notatka prasowa ?

> [...]
    > upadłości likwidacynej dłużnika na podstawie ustawy prawo upadłościowe i
    > naprawcze art 11 par 1 i 12 par 2 z powodu trwałej niezdolności dłużnika

    Jak udokumentować trwałą niezdolnośc do regulowania zadłużenia ?
    De facto brak jest dokumentu oficjalnego wskazującego na bezskutecznośc
    egzekucji, jedynie notatka prasowa i wypowiedź komornika lakoniczna acz treściwa.

> [...]
    > firmy, wiec czas działa nia niekorzyść.
    > Kłopot jeżeli firma nie ma majątku nawet na ogłosznie upadłości.

    A jak się ma to do zaspokojenia wierzytelności z masy upadłościowej a nie z FGŚ ?

> [...]
    > komorniczej wobec sp z o.o. i na podstawie art 299 par 1 KSH przenieść
    > klauzule wykonalności wyroków na cały zarząd (majątek prywatny) sp z o.o.

    Nieoficjalnie wiem, iż Zarząd wyzbył sięprywatnego majątku. Skarga pauliańska ?

> [...]
    > jest miażdzącym dokumentem pozwalającym uderzyć w majątek prywatny zarządu.

    Dodam tylko, iżfirma nadal prosperuje i pozyskuje klientów więc ma dochód, jest
    zajęte przez komornika konto firmowe.

    Jak zmobilizować komornika do egz. z ruchomości (wskazane we wniosku egz.) ale
    jak go zmobilizować ?

    Przy egz. z wierzytelności, czy zasadnym jest dokładne wskazanie wierzycieli
    dłużnika ?

  • 4. Data: 2004-07-16 16:36:23
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 16 Jul 2004 16:48:45 +0200, l...@v...pl naskrobał(a):

> [...]
    > obecną wniosek pozwanego o przebadanie go przez biegłych specjalistów z zakresu

    to widze lepsze cwaniaki =)

    > Czyli twierdzisz iż każdy z pracowników powinien złożyć doniesienie o
    > popełnieniu przestępstwa ?
    > Techniczne rozwiązanie: każdy z osobna, wystarczy jeden, wszyscy razem ?

    każdy z osobna lub razem. IMO razem lepiej.

    > Wniosek o wyjawienie majątku - nie ma narazie dokumentu w spr. mojej znajomej z
    > którego wynika iż egz. jest bezskuteczna, więc nie ma podstaw do wystąpienia z
    > takim wnioskiem, chyba że dla poparcia notatka prasowa ?

    jak to nie ma - egzekucja sie toczy od dłuższego czasu a komornik nie może
    wykonać wyroku sądu RP a zachodzi podejrzenie że dłużnik ukrywa majątek (
    bo nieżle prosperuje).

    > Jak udokumentować trwałą niezdolnośc do regulowania zadłużenia ?

    m.in. art 22 plus zaświadcznie o bezskutecznych egzekucjach (najlepiej) lub
    gdy nie ma - dokumetacja egzekucji tj. wykonane czynnosci i ich wynik ( a
    raczej brak).

    > De facto brak jest dokumentu oficjalnego wskazującego na bezskutecznośc
    > egzekucji, jedynie notatka prasowa i wypowiedź komornika lakoniczna acz treściwa.

    no to trzeba sie z komornikiem dogadać jakoś. Wzglednie poprosic o pisemne
    przesłanie informacji o toczonej egzekucji sądowej wraz z efektami i
    UZASADNIENIEM.

    > A jak się ma to do zaspokojenia wierzytelności z masy upadłościowej a nie z FGŚ ?

    zawsze lepiej z FGŚP bo w ciągu pare miesięcy (zwykle 1-3) otrzymuje się
    część (zwykle do 3 średnich krajowych brutto ale bez zaliczki na pod doch)
    swoich należności pracowniczych. Natomiast z masy upadłości dostaje sie w
    miare jej sprzedaży - czytaj czesto 2 lata. Ponieważ syndyk musi majątek
    zinwentaryzować, wycenić i zlicytować to trwa a ODSETKI nie biegną juz od
    chwili ogłoszenia upadłości.

    > Nieoficjalnie wiem, iż Zarząd wyzbył sięprywatnego majątku. Skarga pauliańska ?

    Oczywiście i to jak najszybciej. Sądy bardzo nie lubią unieważniać starych
    umów k-s mimo że teoretycznie można do 5 lat.

    > Dodam tylko, iżfirma nadal prosperuje i pozyskuje klientów więc ma dochód, jest
    > zajęte przez komornika konto firmowe.

    Tylko firmowe ( i to pewnie jedno z wielu)? no to się nie postarał.
    Na dzień dobry dokonać zajęcia wierzytelności

    1. Urząd Skarbowy na zwrot VAT-u
    2. Kontrahentów - szczególnie tych z tytułu długoterminowych umów
    3. Wszystkie banki (nie żartuje). Nie jest prawdą, że trzeba znać numer
    rachunku bankowego, wystarczy nazwa firmy o numerze <nieznany> do centrali
    każdego z banków a oni sobie z tym poradzą szybko. Poza tym taki zajęcie
    spali firmie zdolność kredytową.
    4. Komornik do urzędu komunikacji po spis aut firmowych.
    5. Wierzyciele do urzędu geodezji w pobliskich miastach/powiatach w celu
    znalezienia nieruchomości. Jak będą robić problemy to po pierwsze firmy nie
    chroni ustawa o ochronie danych osobowych po drugie pokazać wyrok sądu
    gdzie na klauzuli wykonalności pisze jak byk że urzędy muszą pomagać wam w
    wypełnieniu jego.

    Nie jestem pewnien czy komornik ma prawo wejść do firmy i zarządać
    dokumentacji księgowej ( czytaj: wejść do księgowości z pomocnikami i
    zabrać co leci skserwować i oddać).Ale chyba nie :>

    > Jak zmobilizować komornika do egz. z ruchomości (wskazane we wniosku egz.) ale
    > jak go zmobilizować ?

    Czyli jest jakaś ruchmość zajęta? No to NA PIŚMIE kiedy odbędzie sie
    licytacja zajętej ruchomości i wnioskować o niezwłoczny termin tj. 7 dni po
    zajęciu.
    Jak nie działa to skarga na czynności komornika do sądu cywilnego.

    > Przy egz. z wierzytelności, czy zasadnym jest dokładne wskazanie wierzycieli
    > dłużnika ?

    Oczywiście. Jak znasz kategorycznie i na piśmie wnioskować o natychmiastowe
    zajęcie wierzytelności u wskazanych kontrahentów.

    Poza tym przypomnieć, że brak czynności komornika i ewentualne narażenie
    tym na szkodę wierzyciela oprócz odpowiedzialności dyscyplinarnej zakończy
    sie sprawą cywilną o odszkodowanie ( zresztą dlatego każdy komornik ma
    polise OC).

    Oprócz tego maksymalnie obrzydzić życie firmie tj
    1. Wpisać ich KRD
    2. Wpisać długi do KRS (ważne!!!)
    3. Zawiadomić US o możliwości zawyżaniu kosztów poprzez niewypłacanie
    należności pracowniczych i wpisywanie ich w koszty prowadzenia działalności
    gospodarczej.
    4. Zawiadomiść ZUS o podejrzeniu nieodprowadzania składek pracowniczych
    przez pracodawce i podać okresy zatrudnienia.
    5. Psioczyć gdzie się da tj. PUP, PIP, media w szczególności prasa lokalna.

  • 5. Data: 2004-07-17 06:55:53
    Od: l...@v...pl

> [...]
    > wykonać wyroku sądu RP a zachodzi podejrzenie że dłużnik ukrywa majątek (

    Wyjawienie majątku:
    na obecnym etapie toczy się już post.egzekucyjne, jak więc wszcząc post. o
    wyjawienie majątku, nie ma nawet tytułu wykonawczego, albowiem jest u komornika,
    chyba, że odpis wyroku plus dodatkowo pismo od dłużnika obrazujące stan
    egzekucji, dodam tylko iż w sprawie mojej znajomej egz. toczy się dopiero od
    miesiąca i de facto komornik "tylko" zajął rachunek bankowy. Czy można wnieść o
    poinformowanie o skutkach zajecia ?

> [...]
    > zinwentaryzować, wycenić i zlicytować to trwa a ODSETKI nie biegną juz od

    Czy tylko wszczęcie postepowania upadłościowego daje możliwość zaspokojenia się
    z FŚG ? W jakich jeszcze innych wypadkach możliwe jest odzyskanie części
    pieniędzy z FŚG. (wierzytelnośc 3 tys + odsetki od 2002)

    > Tylko firmowe ( i to pewnie jedno z wielu)? no to się nie postarał.
    > Na dzień dobry dokonać zajęcia wierzytelności
    >
    > 1. Urząd Skarbowy na zwrot VAT-u
    - wnosić do komornika o zajęcie wierzytelności przysługujących dłużnikowi mojemu
    z tytułu zwrotu podatku VAT ?

    > 2. Kontrahentów - szczególnie tych z tytułu długoterminowych umów
    - taki wniosek już do komornika przyszykowano z podaniem adresów wierzycieli
    dłuznika

> [...]
    > każdego z banków a oni sobie z tym poradzą szybko. Poza tym taki zajęcie
    - a jak w praktyce na to komornicy się zapatrują ?

    > 4. Komornik do urzędu komunikacji po spis aut firmowych.
    - ok
> [...]
    > chroni ustawa o ochronie danych osobowych po drugie pokazać wyrok sądu
    > gdzie na klauzuli wykonalności pisze jak byk że urzędy muszą pomagać wam w
    - to także do komornika czy samodzielnie ?

> [...]
    > zajęciu.
    > Jak nie działa to skarga na czynności komornika do sądu cywilnego.

    Zajął komornik komputery - ale okazało się że US także i teraz coś komornik mówi
    o konieczności rozstrzygnięcia prawa do egzekucji

> [...]
    > polise OC).
    >

    > Oprócz tego maksymalnie obrzydzić życie firmie tj
    - gdzie mogę o procedurze poczytac i kosztach (wierzytelnośc z wyroku Sądu Pracy
    o wynagrodzneie)
    > 2. Wpisać długi do KRS (ważne!!!)
    - jak ?
    > 3. Zawiadomić US o możliwości zawyżaniu kosztów poprzez niewypłacanie
    > należności pracowniczych i wpisywanie ich w koszty prowadzenia działalności
    > gospodarczej.
    - a to ciekawe bardzo mnie zaintrygowało z chęcią coś więcej się dowiem
    > 4. Zawiadomiść ZUS o podejrzeniu nieodprowadzania składek pracowniczych
    > przez pracodawce i podać okresy zatrudnienia.
    - to jużchyba wiedzą ;d

  • 6. Data: 2004-07-17 07:20:22
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 17 Jul 2004 08:55:53 +0200, l...@v...pl naskrobał(a):

> [...]
    > miesiąca i de facto komornik "tylko" zajął rachunek bankowy. Czy można wnieść o

    wykonać notarialny odpis tutułu wykonawczego lub kesro z pieczątką radcy
    prawnego ( być może komornika wystarczy).

    > Czy tylko wszczęcie postepowania upadłościowego daje możliwość zaspokojenia się
    > z FŚG ? W jakich jeszcze innych wypadkach możliwe jest odzyskanie części
    > pieniędzy z FŚG. (wierzytelnośc 3 tys + odsetki od 2002)

    chyba nie - FGŚP dawał pożyczki pracodawcom ale to nie jest takie proste i
    oczywiście wymaga aktywnej roli pracodawcy. Pieniądze otrzymabyś na 100%
    gdybyś znalazł nieruchomości dłużnika sie nie wpisał na hipotece u niego.

    > 1. Urząd Skarbowy na zwrot VAT-u
    > - wnosić do komornika o zajęcie wierzytelności przysługujących dłużnikowi mojemu
    > z tytułu zwrotu podatku VAT ?

    Oczywiście. Widzisz firmy mają to do siebie, że zwykle raz na jakiś czas
    mają nadpłatę VATu i mogą ją odebrać w gotówce lub zazwyczaj potrącają z
    nią przyszły VAT.

    > - a jak w praktyce na to komornicy się zapatrują ?

    W praktyce im sie nie chce - ale gówna mają do gadania. Będą psioczyć to
    trzeba zrzucić sie na znaczki.

    > - ok
    > - to także do komornika czy samodzielnie ?

    komornik może ale czy mu sie chce chodzić? wszak to daleko a potem kolejka
    i w ogóle :).

    > Zajął komornik komputery - ale okazało się że US także i teraz coś komornik mówi
    > o konieczności rozstrzygnięcia prawa do egzekucji

    Jak zajął zajęte komputery przez US to nie widze tego różówo. Sąd w OGÓLE
    wypowie sie kto ma przeprowadzać najpierw egzekucje komorniczą. Jeżeli
    sądowy jest bardziej zaawansowany to przekaże mu tutuły wykonawcze z US do
    realizacji - jeżeli skrabowy to najprawdopodobniej on będzie realizował
    wasze.

    > - gdzie mogę o procedurze poczytac i kosztach (wierzytelnośc z wyroku Sądu Pracy
    > o wynagrodzneie)

    www.krd.pl ale nie jestem pewnien czy osoba fizyczna ma prawo dokonywać
    wpisu do rejestru.

    > - jak ?

    stosowny wniosek z krajowego rejestru sądowego ( jest w sądach
    gospodarczych).

    > - a to ciekawe bardzo mnie zaintrygowało z chęcią coś więcej się dowiem

    To sprawy księgowe generalnie chodzi o możliwość zawyżania kosztów i co za
    tym idzie zaniżaniu wykazywanego dochodu przez pracodawce. Porozmawiaj z
    jakąkolwiek księgową lub studentem na rachunkowości czy to lepiej
    wytłumaczy.

  • 7. Data: 2004-07-17 12:52:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Jul 2004, Sebol wrote:
    [...]
    >+ 3. Zawiadomić US o możliwości zawyżaniu kosztów poprzez niewypłacanie
    >+ należności pracowniczych i wpisywanie ich w koszty prowadzenia działalności
    >+ gospodarczej.

    Czekaj. A ta firma rozlicza się kasowo (przyznam że wątpię) ?
    Niby coś jest nie tak w memoriałowym ujęciu kosztów płacowych ?

    Prawdą jest że firma musiałaby wpisać sobie niewypłacone wymagrodzenie
    w przychód - ale *dopiero po przedawnieniu roszczenia*, IMHO !
    Jak sprawa jest w sądzie - no to najwcześniej za kilkanaście lat...
    (kilka lat kolejnych postępowań i 10 lat przedawnienia od ostatniego
    ruchu prawnego).
    Mylę się ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2004-07-17 22:25:30
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 17 Jul 2004 14:52:53 +0200, Gotfryd Smolik news naskrobał(a):

    > Czekaj. A ta firma rozlicza się kasowo (przyznam że wątpię) ?
    > Niby coś jest nie tak w memoriałowym ujęciu kosztów płacowych ?

    nie sądze - sp z o.o. nie mogą sie tak bawić :)

> [...]
    > Jak sprawa jest w sądzie - no to najwcześniej za kilkanaście lat...
    > (kilka lat kolejnych postępowań i 10 lat przedawnienia od ostatniego

    Nie jestem księgowym ale mogę podejrzewać że odbywa sie to tak że
    pracodawca teoretycznie wpisze w koszty (dozwoloną część) wypłaty
    pracownicze pomimo ich niewypłacenia w rzeczywistości. IMO jest to
    niedozwolne już jako sam zapis księgowy bo mija sie z rzeczywistościa i
    zaniża wyrażnie podatek dochodowy.

  • 9. Data: 2004-07-19 07:08:06
    Od: l...@v...pl

    Witam ponownie.

    1. w krd niestety jako os. fiz. nie można wpisywać informacji o niewypłacalnych
    dłuznikach

    2. mam juz wniosek do komornika uwagledniający:
    * zajecie wierzytelnosci dluznika u klientow dluznika - wykaz firm w zalaczeniu
    do wniosku
    * zajecie rachunkow bankowych - wniosek do wszystkich central bankowych
    * zajecie wierzytlenosci z tyt. zwrotu pod. VAT

    3. teraz usatalam kto z dawnych pracownikow ma jakis sprzet spólki w domu w
    posiadaniu albowiem doszly mnie takowe słuchy, iż tego typu rozstrzygnięcia
    mają miejsce

    4. coś jeszcze .... prasa juz byla, teraz bedzie osobista rozmowa z komornikiem

    5. moj gg prosze o kontakt osoby zainteresowane rozstrzygnięciem sprawy 4213716
    gg

  • 10. Data: 2004-12-14 14:31:52
    Od: rob<b...@o...pl>

    -> http://usenet.pomocprawna.info