  • Data: 2004-01-19 21:23:37
    Temat: Re: Pomowienie
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adam wyskrobał(a):
    > Cale wydarzenie chce umiescic np. w internecie gdyz jest to ciekawa
    > historia i chce innym internautom ja opowiedziec .Jezeli nie bedzie
    > zadnych nazwisk,imion czy adresu (jedynie nazwa miasta i moze osiedla) to
    > chyba nic mi nie moga zrobic.Jak sie ktos domysli ze to o nich chodzi i
    > przez to wszyscy beda wiedzieli o kogo chodzi to chyba nie poniesie sie
    > konsekwencji.

    Konsekwencje mogą być nawet jak nie umieścisz nazwisk. Tylko nie wiem
    dokładnie czy konsekwencje karne, bo cywilne na pewno. Jeżeli na podstawie
    tego tekstu będzie można bez większego wysiłku intelektualnego stwierdzić o
    kogo chodzi (a jak podasz nazwę miasta i osiedla to tak pewnie będzie), to
    osoba poszkodowana będzie mogła wystąpić z powództwem o naruszenie dóbr
    osobistych (art. 23 KC).

    --
    Bartek Gliniecki