    From: "Roman" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pomocy!!! Wypadek - czyja wina???
    Date: Mon, 27 Dec 2004 12:39:32 +0100
    Sender: t...@o...pl@s9.elementy.pl

    > Wykroczenie jednego z uczestnikow nie powoduje niewinnosci drugiego.
    > Moj szwagier zabil pijaka na wiadukcie. Facet mial ponad 3 promile, nie
    > powinien sie znajdowac na jezdni (barierki, zakaz ruchu pieszych itd).
    > Szwagier przekroczyl dopuszczalna predkosc i dostal wyrok w zawieszeniu.
    Ręce opadają. Dla mnie wynika z tego że szwagier dostał wyrok z
    przekroczenie prędkości.
    Nie jestem prawnikiem jednak uważam że egzekwowanie prawa powinno mieć coś
    wspólnego z logiką a nie być może chwilowym stanem emocjonalnym sędziego
    mającym być może podłoże w socjalistycznej etyce. Chyba że ja mam z głową
    coś nie tak. Jeszcze jedno skojarzenie jakie mi przychodzi na myśl. Kojarzy
    mi się to z państwem opiekuńczym w socjalistycznym rozumieniu tego słowa.
    Wtedy to jednostka nie miała wiele do powiedzenia, o jednostkę troszczyło
    sie państwo. Często przejaw tej troski objawiał sie takimi właśnie
    "salomonowymi" wyrokami. Przecież nie dawno były takie czasy kiedy to życie
    jakiegoś pijaka było dla państwa ważniejsze niż dla niego samego. Sytuacja
    którą tu opisałeś jest tego jaskrawym przykładem. Przestańmy być obłudni.
    Jeżeli ktoś sam nie dba o swoje bezpieczeństwo ty my, mu go nie zapewnimy za
    żadne, nawet największe pieniądze.