  • Data: 2005-09-04 07:17:47
    Temat: Re: Polskie prawo drogowe [wulgarne]
    Od: "colette" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mowa jest więc o pojazdach mechanicznych. Kodeks nie precyzuje czym są
    > pojazdy mechaniczne, ale rowerów chyba raczej się do nich nie zalicza :)

    Dlaczego nie?

    niech się wypowie ktoś po mechanice, ale moim zdaniem rower jest jak
    najbardziej pojazdem mechanicznym - poprzez przekładnie wykorzystuje siłę
    nóg do napędzenia kół - a więc element mechaniczny. W odróżnieniu do
    samochodu, motoru czy innych takich nie można go nazwac urządzeniem
    elektryczno-mechanicznym gdyż żaden prąd w nim do napędzenia kół nie
    występuje.

    Dokładnie tak samo ja np. młynek do kawy - stary, w którym kręci sie korbką
    to urządzenie jak najbardziej mechaniczne, a nowsze, podłączane do prądu to
    urządzenie elektryczne (a w zasadzie elektro-mechaniczne ale to już
    szczeguł).

    Pozdrawiam,
    4K