    From: "Wirtualna" <W...@w...pl.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Polkomtel i P.R.E.S.C.O.
    Date: Sun, 19 Dec 2004 19:55:27 +0100

    Użytkownik "Tomasz Waszczyński" <w...@w...org> napisał w wiadomości
    news:cq3ssv$fji$1@inews.gazeta.pl...

    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/29.html?numer=1355
    &dok=1355.29.3.22.21.21.
    0.1.htm

    > Żałosne, że dopiero teraz...

    z tego co zrozumiałem z artykułu, to do ponownego rozpatrzenia, nie ze
    względu na meritum sprawy (tj. przetwarzanie danych osobowych bez zgody),
    lecz ze względu na niewłaściwą drogę, którą poszedł WSA - nie powinien się
    on był zajmować kwestią przelewu wierzytelności (bo to nie ma związku ze
    sprawą), słuszny jest także zarzut na stwierdzenie "pogorszenia się
    sytguacji dłużnika" - ja ten argument usłyszałem pierwszy raz rok temu w
    UOKiK i uważam go za niewłaściwy [UOKiK argumentował -> 385(3) ust.5 KC].

    Argumentacja brzmiała:
    1. Przenosi się prawa (należność)
    2. Pogorszenie sytuacji dłużnika - opłaty u windykatora.

    Moim zdaniem
    1. błędnie zastosowano 385(3), gdyż ten dotyczy postanowień umownych nie
    ustalonych indywidualnie
    1a - ust.5 dotyczy klauzuli zastrzegającej kontrahentowi prawo do cesji
    2. windykator nie ma prawa do pobierania oplat manipulacyjnych

    p.
    W,