  • 1. Data: 2004-07-19 14:38:01
    Temat: Polisa posagowa - pozew
    Od: "RemG" <remg[wytnij]@poczta.fm>

    Witam

    Jako ze proba polubownego zakonczenia sprawy z PZU Zycie nie przyniosla
    rezultatow zdecydowalem sie na skierowanie sprawy do sadu, a jako ze jestem
    nieuswiadomiony w sprawach sadowych prosze o rozwianie moich watpliwosci:

    1) sadem wlasciwym dla tego typu pozwow ( kwota > 5000 zl) jest dowolny sad
    rejonowy czy wlasciwy dla miejsca zamieszkania ?

    2) czy w uzasadnieniu wysokosci zadanej kwoty moge napisac ze jestem zonaty
    i niedawno urodzilo sie dziecko, czy raczej sad nie bedzie bral tego pod
    uwage. A jezeli warto nadmienic, to czy zalaczyc akt malzenstwa i urodzenia
    czy nie jest to konieczne ?

    3) jak wyglada prodedura skladania pozwu, tzn co musze do sadu zaniesc
    (slyszalem ze pozew i dokumenty musza byc w 2 kopiach dla sadu i pozwanego)
    i jak wyglada sprawa oplaty wpisowej w sadzie

    4) skladac nalezy oryginaly dokumentow czy wystarcza kserokopie ?

    5) ile szacunkowo trwa tego typu sprawa ?

    z gory dziekuje

    Remigiusz Grzeskowiak

  • 2. Data: 2004-07-19 15:21:18
    Temat: Re: Polisa posagowa - pozew
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    RemG wrote:

> [...]
    >
    > 1) sadem wlasciwym dla tego typu pozwow ( kwota > 5000 zl) jest dowolny sad
    > rejonowy czy wlasciwy dla miejsca zamieszkania ?

    może byc miejsca zamieszkania
    dowolny to nie...

> [...]
    > uwage. A jezeli warto nadmienic, to czy zalaczyc akt malzenstwa i urodzenia

    raczej nie będzie...

    > 3) jak wyglada prodedura skladania pozwu, tzn co musze do sadu zaniesc
    > (slyszalem ze pozew i dokumenty musza byc w 2 kopiach dla sadu i pozwanego)
    > i jak wyglada sprawa oplaty wpisowej w sadzie

    Tak, 2 egzemplarze pozwu i załączników. Na wszelki wypadek oba podpisz,
    bo w niektórych sądach tego wymagają.
    Wpis - pewnie będize 8% (jeśli do 10.000). Możesz policzyć zapłacić od
    razu, możesz poczekać na wezwanie z sądu z wyliczonym.
    Możesz tez spróbować przekonać jakiegoś rzecznika konsumentów albo kogoś
    z Federacji Konsumentów żeby wniósł pozew na Twoją rzecz, ominą Cię koszty.

    > 4) skladac nalezy oryginaly dokumentow czy wystarcza kserokopie ?

    Powinny wystarczyć.
    A jakie w ogóle dokumenty?

    > 5) ile szacunkowo trwa tego typu sprawa ?

    A to zależy jaki to sąd. Od powiedzmy miesiąca do...

    KG

  • 3. Data: 2004-07-20 10:06:42
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik kam napisał(a):
    > może byc miejsca zamieszkania
    > dowolny to nie...

    Rzeczywiście nie dowolny, ale i nie miejsca zamieszkania, lecz siedziby PZU - art. 30
    kpc

    --
    JOHNSON :)

  • 4. Data: 2004-07-20 15:02:05
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Johnson wrote:
    > Rzeczywiście nie dowolny, ale i nie miejsca zamieszkania, lecz siedziby PZU - art.
    30 kpc

    art. 9 ustawy o działalności ubezpieczeniowej :)

    KG

  • 5. Data: 2004-07-21 01:43:06
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik kam napisał(a):

    > art. 9 ustawy o działalności ubezpieczeniowej :)
    > KG

    OK. Ale nie 9 tylko 7a - przynamniej u mnie :)

    --
    JOHNSON :)

  • 6. Data: 2004-07-21 01:45:27
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    Dodam jeszcze, że zawsze można się nauczyć czegoś nowego. I nie wolno ufać swojej
    pamięci.

    --
    JOHNSON :)

  • 7. Data: 2004-07-21 01:48:08
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Johnson napisał(a):
    > OK. Ale nie 9 tylko 7a - przynamniej u mnie :)

    A może przenumerowano ustawę. Sam nie wiem. Może mam nieaktualny tekst ??

    --
    JOHNSON :)

  • 8. Data: 2004-07-21 05:30:16
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Johnson wrote:
    > A może przenumerowano ustawę. Sam nie wiem. Może mam nieaktualny tekst ??

    1 stycznia weszła w życie nowa ustawa

    KG

  • 9. Data: 2004-07-21 06:09:48
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik kam napisał(a):

    > 1 stycznia weszła w życie nowa ustawa
    > KG

    No proszę jaki nasz sejm zdolny :)

    --
    JOHNSON :)

  • 10. Data: 2004-07-21 10:18:19
    Od: Ola <l...@o...pl>

    > 3) jak wyglada prodedura skladania pozwu, tzn co musze do sadu zaniesc
    > (slyszalem ze pozew i dokumenty musza byc w 2 kopiach dla sadu i pozwanego)
    > i jak wyglada sprawa oplaty wpisowej w sadzie

    ja dodam, ze mozesz wnioskowac do sadu o zmniejszenie oplaty z tytulu
    trudnej sytuacji majatkowej (jesli taka jest). Fakt ze urodzilo sie
    dziecko, a wiec i oplaty na utrzymanie sie zwiekszyly-moze byc dobrym
    argumentem.