  • 51. Data: 2007-05-14 10:20:23
    Temat: Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 14-05-2007 o 11:57:58 Sowiecki Agent
    .pl> napisał(a):

    > idac tym rozumowaniem moglbys stwierdzic ze wlasciciel fabryki ktora
    > ktos sfajczyl nie mialby prawa domagac sie od podpalacza zwrotu korzysci
    > z produkcji ktore by osiagnal gdyby podpalacz jej nie podpalil

    Takie straty latwo oszacowac. Dla mnie graniczy z cudem wycenienie
    zrobienia sobie nielegalnej kopii programu. Ciezko takie "piractwo"
    (posiadanie nielegalnego oprogramowania) nazwac tez kradzieza. To jest
    powielenie utworu. Kradzieza by bylo sprzedawanie tego programu jako
    wlasny.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 52. Data: 2007-05-14 10:50:41
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Sowiecki Agent wrote:

    > idac tym rozumowaniem moglbys stwierdzic ze wlasciciel fabryki ktora
    > ktos sfajczyl nie mialby prawa domagac sie od podpalacza zwrotu korzysci
    > z produkcji ktore by osiagnal gdyby podpalacz jej nie podpalil

    Strata jest, bo coś uległo zniszczeniu.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 53. Data: 2007-05-14 11:05:00
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Piotr Kubiak napisał(a):

    > Strata jest, bo coś uległo zniszczeniu.

    sorry brachu ale ja nie mowie o startach materialnychw postaci
    zniszczenia maszyn itd a o ewentualnych zyskach przy sprzedazy tego co
    by bylo za ich pomoca wyprodukowane i moze sprzedane.

    P.

    --
    "W dniu radosnym zmartwychwstania niechaj układ Cię osłania. Niech Cię
    czeka samo dobro, niech los strzeże Cię przed Ziobrą, niech Cię CBA nie

  • 54. Data: 2007-05-14 11:05:43
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    .pl> napisał(a):

> [...]
    > (posiadanie nielegalnego oprogramowania) nazwac tez kradzieza. To jest
    > powielenie utworu. Kradzieza by bylo sprzedawanie tego programu jako

    proste, jezlei konretny program jest ci potrzebny to gdybys sobie go nie
    skopiowal to bys kupil, a jezlei ci jest niepotrzeny a mimo to zrobiles
    to twoj problem, za glupote sie placi. W pierwszym wypadku jest to
    zwykla - od strony moralnej, technicznie inna - kradziez.

  • 55. Data: 2007-05-14 11:22:55
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Jacek23 pisze:

    > 12 napisalem bo tyle mam oryginalnych komercyjnych filmow, reszta (ok 40) to
    > wybrane filmy z gazet),

    Te z gazet też są legalne przecież.

    > a to ze kupilem to czy to przestepstwo?

    Nie, czy ja coś takiego napisałem?

    > pewnie napiszesz "glupota", a ja odpowiem uzywaj darmowego playera, jesli
    > chcesz, ja kupilem za 250zl, nie wolno mi?

    Wolno Ci, tak samo jak i mi wolno się dziwić, że ktoś u kogo ciężko z
    kasą wydaje lekką ręką kilkaset PLN na coś, z czego korzysta okazyjnie i
    co można dużo taniej zastąpić. No przyznaj tak szczerze, korzystasz z
    jakiś zaawansowanych funkcji tego programu, czy tylko odtwórz/pauza i
    wybór scen/języka?

    > kupilem za 250zl, nie wolno?

    Wolno, ale jeżeli to był jedyny powód zakupu (bo Ci wolno), tym bardziej
    mnie to dziwi. Całe szczęście Visty ani Office'a Ci nie wcisnęli.
    ZTCW to do niektórych nagrywarek dorzucają i Nero i PowerDVD, co sprawia
    iż jeszcze trudniej mi zrozumieć Twój wydatek.

    > Zbedne rzeczy to maja ci ktorzy maja poinstalowane kupe nie potrzebnych im
    > programow na komputerze, piratow oczywiscie ,

    <flame>A może to było tak, że widziałeś u znajomego te programy
    "spiracone" i postanowiłeś, że Ty będziesz lepszy bo zapłacisz za to, co
    używasz równie rzadko jak on? I niech mi tu teraz ktoś napisze, że
    "piractwo" to tylko straty dla firm ;)</flame>

    > ja mam tylko potrzebne mi programy ale przynajmniej legalne.

    Ja też, ale mi się chciało szukać tańszych odpowiedników mające
    niezbędna mi funkcjonalność, a zaoszczędzoną kasę mogłem wydać na
    filmy/książki/muzykę, wolno mi, nie? :)

    P.S. Nie unoś się tak, nie chciałem Cię przecież wytykać "o, to ten co
    kupuje legalny soft, hahaha", tylko chciałem zwrócić uwagę na zbędne
    wydatki, które MZ poniosłeś. Nie lepiej było to wydać na prezenty dla
    dzieci/żony/siebie? :)

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 56. Data: 2007-05-14 11:47:54
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 14 May 2007 12:20:23 +0200, Jasko Bartnik napisał(a):

> [...]
    > (posiadanie nielegalnego oprogramowania) nazwac tez kradzieza. To jest
    > powielenie utworu. Kradzieza by bylo sprzedawanie tego programu jako

    Kradzieżą nie jest, ale wycenić można. Jak z koncertem - nikogo
    nie obchodzi czy po wejściu słuchasz muzyki czy nie, płacisz
    za wejście. Tak samo z programem - masz zapłacić za zainstalowanie,
    a to czy korzystasz czy nie to już Twoja sprawa.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 57. Data: 2007-05-14 11:48:38
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Sowiecki Agent wrote:

    > sorry brachu ale ja nie mowie o startach materialnychw postaci
    > zniszczenia maszyn itd a o ewentualnych zyskach przy sprzedazy tego co
    > by bylo za ich pomoca wyprodukowane i moze sprzedane.

    Nie zrozumiałeś.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 58. Data: 2007-05-14 12:16:50
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Sowiecki Agent napisał:
    > idac tym rozumowaniem moglbys stwierdzic ze wlasciciel fabryki ktora
    > ktos sfajczyl nie mialby prawa domagac sie od podpalacza zwrotu korzysci
    > z produkcji ktore by osiagnal gdyby podpalacz jej nie podpalil

    NIE , NIE i jeszcze raz NIE.

    Nie ma ŻADNEJ analogii między Twoim przykładem a kwestią korzystania z
    utworów.

    No chyba, że zakładasz, że wszystkie pieniądze, które mam w kieszeni
    należą do M$ i im podobnych, a tylko dziwnym przypadkiem są jeszcze w
    mojej kieszeni?

    Przypominasz mi teraz płacz GSMów na moją firmę, że przeze mnie
    oni TRACĄ bo ja oferuję niższe ceny dostępu do ich usług niż oni sami :)

    Ja wiem, że wielu monopolistom się w pacynkach już pomieszało i wydaje,
    że konkurencja to jest okradanie z należnych im pieniędzy i podobne
    podejście wykazują koncerny powiedzmy "posiadające prawa autorskie",
    ale nie dajmy się zwariować!

    Bo jeśli w kieszeni są MOJE pieniądze to ja decyduję, jak i czy w ogóle
    je wydam na ich utwór.

    I ja stwierdzam, że NIE WYDAM pieniędzy na system za więcej niż 50 zł.
    I ich nie wydam.
    Czy nic nie będę używał czy też będę używał jakikolwiek inny - albo
    zainstaluje nielegalnie - w NICZYM to nie zmienia przychodów ani
    dochodów M$ (i jemu podobnych).
    Oni na mnie nie zarobią nic dopóki nie zejdą z ceną do 50 zł.

    I na UCZCIWYM normalnym rynku tak by się stało.

    Niestety koncerny tego typu zniszczyły rynek, zrobiły z niego pole bitwy
    na którym siłą i strachem próbują wymusić NARZUCONE NIERYNKOWE ceny.

    W dziedzinie praw autorskich są tylko dwa typy złodziejstwa:
    - plagiat , czyli przypisanie sobie autorstwa cudzego utworu
    oraz
    - zarabianie z majątkowych praw autorskich i nie dzielenie się tymi
    zarobkami z twórcą. W tym przypadku złodziejem jest pirat, ale może być
    i koncern, który nieuczciwie dzieli się z twórcami, albo w ogóle.

    Natomiast odbiorca utworu w ŻADEN sposób i NIGDY nie okrada twórcy.
    Nie jest w stanie bo korzystanie z utworu NIE NALEŻY DO DZIEDZINY praw
    autorskich, poza oczywiście ewentualnym najmem i dzierżawą.

    Oczywiście popełnia moralne nadużycie wobec twórcy ponieważ sam osiąga
    jakąś korzyść a nie odwdzięcza się z tego twórcy.

    Mówienie jednak, że pieniądze niewydane na dany utwór to okradanie
    twórcy jest... no wybacz... co najmniej zabawne.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 59. Data: 2007-05-14 12:26:05
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Robert L napisał:
    > Ciekawy punkt widzenia...

    Oczywisty.
    Ten utwór powstał po to by zostać odebrany przez odbiorcę.
    Twórca nic nie traci - a wręcz przeciwnie - gdy odbiorca poświęca swój
    czas na odbiór jego utworu, nawet gdy robi to za darmo i wbrew woli twórcy.

    Takie są konsekwencje wpuszczenia utworu na rynek, że się traci nad nim
    pełną kontrolę.
    Jeżeli ktoś chce w pełni kontrolować swój utwór to go trzyma w
    szufladzie/sejfie itd.
    Wprowadzając zaś na rynek i chcąc na nim zarabiać musi się liczyć z
    zasadami rynku.

    > Nikt nie musi sie liczyc z moimi slowami ani nikt nie musi mnie
    > traktowac powaznie. To raczej kwestia sumienia czy moralnych zasad. Wole
    > uzywac legalnego softu i tyle.

    Ok. Ale moralne nadużycie to nie kradzież.

    > Czy to znaczy, ze mozna miec kompa z lewym windowsem, office'm,
    > photoshopem, C++, Delphi itp i to nie jest nielegalne?
    > Ciekawe... jakies podstawy prawne?

    Można mieć i nie grozi za to odpowiedzialność z kodeksu karnego lecz
    jedynie cywilnego.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.hipnoza.info

  • 60. Data: 2007-05-14 12:30:22
    Od: Sebcio Łastowski <s...@n...com>

    Arek pisze:

    > Jakiekolwiek by one nie miały statusu co do ich legalności to odbiorca w
    > żaden sposób NIE OKRADA twórcy.

    Tak ? W takim razie jak prawo określa sytuację, w której ktoś bez
    wiedzy i zgody właściciela korzysta z jego własności ? No i czy to jest
    legalne ?

    Na przykład ulepiłem sobie garnek z motywami kaszubskimi, ktoś mi go
    podpieprzył i dał Tobie. Wiesz że jest z kradzieży (bo trudno zakładać
    że jesteś oszołomem nie wiedzącym że masa ściąganych z P2P danych
    znajduje się w niej w wyniku naruszenia praw autorskich). Mimo to stoi w
    Twoim salonie a w nim piękne róże. Uważasz że jesteś "czysty", że
    policja nie ma podstaw do tego by wejść do Ciebie i odzyskać moją własność ?

    Nie zapominaj że film, MP3, program - to wszystko jest czyjaś własność.
    Ten ktoś udzielił komuś (nie Tobie, który ściągasz to z P2P) licencji do
    korzystania na określonych zasadach. Ktoś te zasady złamał i udostępnił
    innym, którzy prawem licencji nie zostali objęci. Jesteś jednym z nich -
    osobą, której licencji nie udzielono.

    Kolejna analogia - pożyczyłem samochód koledze, bez prawa dalszego
    udostępniania. On jednak dał auto innemu koledze a ten oddał je Tobie.
    Myślisz że policja bezprawnie wyciągnie Cię z samochodu na blokadzie i
    rozwali na podłodze by Cię skuć ? Myślisz że miałeś prawo do jeżdżenia
    moim samochodem ?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio Łastowski * Gdańsk, PL