eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPolicja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej? › Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
    From: "xXx" <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
    Date: 15 May 2007 12:57:57 +0200

    > mylisz sie, skroo kogos stacna 2 tys na komputer ta pewno stac na
    > 'program' za 300 zl z ktorego bedzie korzystac przez ladnych kilka lat.
    > nie przekonasz mnie ze jest inaczej, spojrz jak wzrosla sprzedaz
    > windowsow przy plotkach o nalotach, dziwnym tarfem znalazla sie na niego
    > kasa!

    A nie stało się tak dlatego że ostatnio obniżyli ceny, oraz umożliwili zakup
    systemu do dowolnego komputera, a nie tylko do nowego sprzętu ?
    Śmiem twierdzić że gdyby jeszcze bardziej je obniżyli, to zakupiłoby go jeszcze
    więcej osób. Dla producenta koszt zrobienia kolejnej płytki to parę złotych,
    więc gdyby obniżyli ceny jeszcze bardziej to sumarycznie zarobiliby więcej. to
    samo z filmami czy muzyką. Nie wiem kto wymyśla takie chore ceny żeby filmy
    kosztowały koło 60 zł, przecież to się raz obejrzy i będzie leżało.
    Nawet jak się kiedyś obejrzy jeszcze raz, to już i tak nie ten sam efekt bo się
    będzie znało ten film. Nie wiem w ogóle co za frajerzy wydają tyle kasy,
    przecież w kinie jest dużo lepszy efekt i to za 1/4 tej ceny. Ale przypuszczam
    że niewielu to kupuję więc tylko zalegają na półkach, a jak się okaże że nie ma
    chętnych to wreszcie MM, czy Saturn robi promocję, obniża cenę do rozsądnej
    wartości i wszystko znika w jeden dzień. Najlepiej kupować filmy z gazet, są tak
    samo dobrej jakości jak te za kilkadziesiąt zł, a jeszcze do płyty jest gazeta.
    Zauważcie jak wzrosła sprzedaż gazet tylko dzięki temu że dołączyli do nich
    płyty które kosztują grosze, a często gazetę kupuje się wyłącznie dla filmu, a
    gazeta nieczytana leci na makulaturę, np. ja tak często robię. Gdyby podobnie
    zrobili z programami, mieliby sprzedaż olbrzymiej ilości programów, a piractwo
    byłoby marginalne.