    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Subject: Re: Policja z kamerami
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <q3q08a$ce1$1@node1.news.atman.pl> <q3q2vu$f8g$1@node1.news.atman.pl>
    <q3r16h$krt$1@node2.news.atman.pl> <q3rlei$vpu$1@node1.news.atman.pl>
    <q3siv7$u0q$1@node1.news.atman.pl> <q3t8g5$jsk$1@node1.news.atman.pl>
    <q3tnsl$3ed$1@node2.news.atman.pl> <2Gu8E.220011$hI1.202391@fx18.ams1>
    <q3v272$acf$1@node2.news.atman.pl> <QNH8E.402659$mA1.279791@fx09.ams1>
    <q40ah1$h7l$1@node1.news.atman.pl>
    <5c640b46$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <q41qr9$ulv$2@node1.news.atman.pl>
    <1rzdjrcza3ti3$.1gchpkrg6euho$.dlg@40tude.net>
    <1cip9gpwmc55x$.p7djfbwu9hui.dlg@40tude.net>
    <5c654e42$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <11d4iafds5b8z$.jzg4fvx6uwqg.dlg@40tude.net>
    <1duf5nal6plkf$.9o2bihxuxwkh.dlg@40tude.net>
    <a0i7jh8c8rws$.y016kzrcnkia.dlg@40tude.net>
    <q4684j$vo2$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Fri, 15 Feb 2019 12:48:27 +0100

    Dnia Fri, 15 Feb 2019 12:34:21 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Najwyraźniej mylisz datek z łapówką.
    > Jak dam księdzu na tacę to też będzie korupcja?

    Jeśli od tego skromnego datku uzależni podpis pod uchwałą, to jak
    najbardziej.

    http://wyborcza.pl/7,75398,24460147,tasmy-kaczynskie
    go-austriacki-biznesmen-prezes-pis-naklonil.html

    ",,W tym czasie, myślę, że to było w lutym 2018 r., kiedy sprawa była dalece
    zaawansowana i byliśmy w trakcie negocjacji, kancelaria Baker McKenzie
    [wynajęta do prawnej obsługi inwestycji spółki Srebrna] poleciła mi, że
    potrzebuje uchwały spółki Srebrna oraz właściciela spółki Srebrna, czyli
    fundacji im. Lecha Kaczyńskiego. Baker McKenzie przygotowała treść takiej
    uchwały. Jarosław Kaczyński powiedział, że potrzebuje pełnomocnictwa od
    spółki Srebrna do podpisania tej uchwały. Chodzi dokładnie o uchwałę rady
    fundacji im. Lecha Kaczyńskiego.

    W imieniu Instytutu Lecha Kaczyńskiego Jarosław Kaczyński sam podpisał te
    uchwały. To były trzy uchwały, one są w posiadaniu mecenasa [chodzi o zgodę
    na zaciągnięcie kredytu na 300 mln euro i rozpoczęcie inwestycji; uchwały
    opisujemy w dalszej części]. Jarosław Kaczyński w imieniu fundacji im.
    Lecha Kaczyńskiego podpisał te uchwały z dwiema innymi osobami.

    Przy czym chciałbym jeszcze powiedzieć, że Jarosław Kaczyński powiedział
    mi, że musi mieć jeszcze podpis księdza, który jest członkiem rady tej
    fundacji, ale powiedział, że zanim ten ksiądz podpisze, to trzeba mu
    zapłacić. Chodzi o pana Rafała Sawicza.

    Zapytałem Jarosława Kaczyńskiego, ile musimy mu zapłacić, a on
    odpowiedział, że prawdopodobnie 100 tys. zł. Powiedziałem, że nie mam
    takich pieniędzy i muszę je wyłożyć z własnej kieszeni, i mogę zebrać 50
    tys., a resztę zapłacimy mu, jak dostaniemy kredyt [z Banku Pekao SA na
    przygotowanie inwestycji], a ja otrzymam swoje honorarium.

    Ktoś z Nowogrodzkiej do mnie zadzwonił, nie wiem kto, że powinienem podjąć
    te 50 tys. z banku z mojego prywatnego konta i zawieźć je na Nowogrodzką.
    Zaniosłem kopertę z pieniędzmi na Nowogrodzką, nie pamiętam dokładnie, komu
    przekazałem kopertę z pieniędzmi, ale przypominam sobie, że Jarosław
    Kaczyński tę kopertę miał w ręku. Więc mieliśmy już podpisane uchwały,
    czyli była zgoda".

    Do zeznania dołączony jest wydruk z konta Austriaka w Banku Pekao SA z
    adnotacją o pobraniu gotówki 7 lutego 2018 r. Zeznanie jest podpisane."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl