    From: Krystian <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Policja, rewizja, protokó
    Date: Sun, 15 Jul 2007 15:28:25 -0700

    On 15 Lip, 20:14, "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl> wrote:
    > U ytkownik "Krystian" <k...@w...pl> napisa
    >

    > To zale y co to za czynno ...
    zwykla kontrola drogowa, ale czesto przy takiej kontroli pada "Prosze
    otworzyc bagaznik"

    > 1) kontrola osobista i przegl danie zawarto ci baga u - ustawa o Policji
    > art.15, protokó tylko na wyra ne danie, mo e by w jednostce Policji,
    > adnego dostarczenia w pó niejszym terminie, bo protokó podpisuj obie
    > strony, tak e i kontrolowany. Uzasadnione podejrzenie pope nienia czynu
    > zabronionego: np. kto podbym autem dokna niedawno kradzie y itp. itd.
    > 2) przeszukanie - kodeks post powania karnego/kodeks post powania w sprawach
    > o wykroczenia - protokó obligatoryjny, postanowienie prokuratora przed
    > przyst pieniem do czynno ci albo dostarczone potem na danie
> [...]

    ulatwila mi ta odpowiedz zrozumienie wczesniej wskazanych paragrafow
    bo juz zaczalem sie gubic ;)

    tak rozmawiamy o kontroli samochodu, to przy rewizji osobistej juz nie
    ma tych watpliwosci ??
    Na zadanie protokol, postanowienie prokuratora.
    tak pytam bo kilka tygodni temu widzialem ja 4 policjantow
    przeszukiwalo 2 chlopaków (kieszenie, plecak)
    i zastanawialem sie co moze policjant, co musi, czego nie moze i co
    moze podejrzany
    a kontrola drogowa to tak przy okazji zapytalem

    znalazlem tez informacje ze po zakonczeniu kontroli drogowej policjant
    ma obowiazek poinformowania o prawie do zlozenia skargi u wlasciwego
    miejscowo prokuratora. popytalem sie znajomych i byli wielce zdziwieni
    ze policjant musi jakas regulke na koniec powiedziec, nie spotkali sie
    z taka informacja ze strony funkcjonariusza
    Moze cos jeszcze ciekawego znajde w tych paragrafach ;)