  • Data: 2003-09-11 09:13:24
    Temat: Re: Policja: prywatne auta w pracy
    Od: "Piotr [Trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:bjlbcf$iif$3@inews.gazeta.pl...
    > Co do uszkodzenia samochodu podczas "blokowania drogi" to ponieważ
    > policjanci prywatnie raczej oznakowanych radiowozów nie posiadają (choć
    > kierownictwo byłoby szczęśliwe z tego powodu), a drogę blokować może tylko
    > oznakowany radiowóz, więc problemu raczej nie powinien istnieć w praktyce.

    Tak, tak. Myślałem bardziej o nieplanowanym zablokowaniu w ramach "stanu
    wyższej konieczności", jeśli bieżące okoliczności zmusiłyby do takiego
    działania np. niespodziewane pojawienie się sprawcy i jego próba ucieczki
    przez odjazd z osiedlowego parkingu.

    > Przy okazji chciałbym zwrócić uwagę na daleko posunięto postępowość w
    > opisywanym zarządzeniu, albowiem przed jego wejściem w życie (coś koło
    2000
    > roku, nie pamiętam dokładnie kiedy) jeśli coś się stało, to nie dość, że
    > policjantowi nikt nie pomógł, to jeszcze się go karało. Po prostu istniał
    > zakaz używania prywatnych pojazdów w służbie. No ale sytuacja ekonomiczna
    > wymusiła zmianę tego unormowania.

    Czy oznacza to, że popularne jest jeżdżenie swoim autem w ramach służby za
    darmochę, mając nadzieję jedynie na zapłatę
    w postaci polepszenia wyników pracy? A poza tym czy są jakieś ograniczenia
    wykorzystania prywatnych samochodów?
    Chodzi mi, czy zgodnie z prawem do każdej czynności policyjnej dałoby się
    pojechać prywatnym autem np. zatrzymanie osób i ich przewiezienie do
    jednostki.